quilaoronja

Direktlänk till inlägg 26 juni 2014

Mot havet!

Av Susanne - 26 juni 2014 22:33


     Tanken om vad som skulle ske i dag, blev ändrad,

       och istället blev det en kvällsutflykt.   

    Till Arkösund, en underbar skärgård.

Eftersom inte sommaren infunnit sig riktigt ännu, är det fortfarande ganska folktomt.

Joo, lite båtfolk, och fina båtar att titta på, det finns det.


Men bad, det var vad hundarna önskade allra mest, så det fick det bli.....



Faktiskt riktigt skönt i vattnet.




Att simma, jaa, det blev väl inte massor av den varan.

Det var så otroligt långgrunt, att inte ens kast med pinne nådde tillräckligt långt ut.



Lilla, lilla Skorpungen, som ser så otroligt liten ut, om man jämför med Ronja.

Ronja är fullpälsad, och Skorpan har tappat ALLT!

Mest fjun kvar.....där ser man hur stor skillnad pälsen gör.

För så stor skillnad är det verkligen inte på dom.

Höjden är samma, och vikten skiljer inte heller några massor.

Skorpan har självklart mindre "massa" än Ronja, för det skiljer ju några år.

Men jag ser verkligen fram mot att se Skorpan när pälsen sitter på plats igen.




Så vackert den står där på ön....fyren!



Himla duktig på att posera, minsann!!



"Jag kan stå stilla länge, länge....!"



Ronja, och hennes konster!

Hon verkligen älskar att göra konster.

På den här balen kunde hon inte hoppa upp själv, den avr alldeles för hög.

Men gissa att hon försökte!!

Hon stod där och hoppade jämfota, i väntan på hjälp...

Väl uppe, jaa, då sitter hon fint, och gör allt för vi ska se henne.



Gick en sväng i båthamnen, satte oss och njöt av solnedgången,

och av den medhavda fikan.

En helt ok torsdags kväll.




Minns ni bilderna från skogen, där någon dumpat massor av skräp?

Jag har varit i kontakt med kommunen, och jösses vilket krångel.

Jag blev riktigt irriterad, till slut.

Har skickat mail med bilderna, och ifrågasattt om detta verkligen är ok.

Måste säga, att man får känslan av att det är besvärligt att ta tag i detta.

Ringde i dag, eftersom jag inte fått något svar,

Och inte blev jag mycket klokare av det.

Men jag kommer inte ge mig ännu....jag vill verkligen att dom kommer ut o kollar på det här!

Hur svårt ska det vara???


Det skulle vara fullt möjligt, att en hund, eller annat djur,

skadar sig på all bråte som någon slängt där...men det är liksom inte lika viktigt.....

OM man nu har en lag om hur vi ska värna om naturen, då SKA den följas!


#skorpansötnos



I morgon ska barnbarnen överraskas, med att vi hämtar dom på dagis/frita,

för vidare färd till......."Cliffhanger"


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards