quilaoronja

Direktlänk till inlägg 28 juni 2014

Äntligen!!

Av Susanne - 28 juni 2014 20:21


Ja, äntligen skulle vi få se honom live.

Ronja o Skorpans kompis, Linus, hade fått hem en liten bernerkompis.

Först lite hälsning....som ser ut som att ingen bryr sig om någon.....

                                                  


Linus..... han och Skorpan har alltid så roligt ihop.



Alla blev så glada över att ses igen...



Polare!



Joorå, även Ronja är med och leker.



Men det är mest dom här två......





Ohps...nu får man vara lite försiktig, så ingen trampar på lilla Ludde!



Coolingen......

"Talk to the hand, cause my ears ain't listening"



Haaha, skrattar gott,

när jag tänker på våra försök att få till några bilder på hundarna tillsammans.

Inga problem alls......Det är en lögn!

ALDRIG I LIVET, sa Ludde.....Jag tänker inte sitta stilla, om ni nu trodde det!!!

Inte nog med det, att ALLA skulle vara stilla.....

Lite glada kunde dom kanske se ut också?

Inte hela världen...

Det här var det närmaste vi kom en bild

där alla fyra var riktade åt samma håll i alla fall.



Inte mycket, men lite lättare med två på bild.



Jamen, ser ni, så söt han är, Lilla Ludde!!!



Den här bilden på Skorpan, den kanske inte säger så mycket för någon annan än mig.

Men, det finns en bild någonstans, på Skorpans mamma, Jolanta, där dom är så otroligt lika.

Framförallt stilen, men även utseendet.

Joo, så har väl Jolanta mycket mera päls...å andra sidan är det precis så här Skorpan ser ut,

helt naturlig look.

Och hon ser inte alls tokig ut i mina ögon.....men då är det det där igen...att jag ev. är liiiite partisk, hahaha!!



Ronja, Skorpan och lilla Ludde....som direkt blir medlem i östergötlands draggäng   



Gissa att det blev massor av bilder tagna i dag....



Det här är bara några....


Har bara snabbt kollat igenom dom, och plockat ut några till bloggen

Man skulle kunna tänka sig att det kommer mera......

  


Ronja, som kanske befarade att en minihund till skulle med henne hem......

Så var det så klart inte....men en annan gång kanske...kanske det flyttar in

någon liten björnliknande varelse 

  



Kram

Susanne

 
 
marianne

marianne

29 juni 2014 00:04

Herregu så söt.Säkert att inte sötnosen Ludde finns med i bilen hem?Tror att det var svårt o låta bli.

kram Marianne

http://mapes.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

29 juni 2014 00:19

Men gud vad söt han är!

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
Hovdamen

Hovdamen

29 juni 2014 01:18

Åhhhh, vill ha...en ny Berner-valp! De är ju bara såååå söta!

http://yoycefunderingar.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

29 juni 2014 09:09

Vilken min på den lille knatten! Helt ljuvlig!
(De ser bra "finurliga" ut BS-valparna :) )
Klart Ronja ska ha en nalle till! Det röstar jag för alltså

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards