quilaoronja

Direktlänk till inlägg 29 juni 2014

Som ny!

Av Susanne - 29 juni 2014 22:13



  Det var väl ett himla sommarväder!?

Men jag klagar inte, för det finns det som är mycket värre.

       Dessutom verkar det som att vi bor på "solsidan",

för det har i flera dagar regnat runt omkring oss, men inte en droppe här.   




OCH, det är perfekt väder för att pyssla i trädgården,

inomhus, "fixa o dona", helt enkelt.

Dessutom föredrar hundarna det här lagom-vädret, framför "sommarosolvärme"


Man kan gå ut mitt på dagen, utan att dom far illa av värme.

Så det gjorde vi i dag....skogspromenad nr 1!




Nyss sprungit som tokstollar, över stock o sten, genom gran o tall.

PUST!



Då, helt plötsligt började flugorna surra som galningar?




"Öh, vad är det som händer???"

"Flugor överallt!!"

"Bäst att stänga igen munnen"



Uppletande, det skulle man nog kunna kalla det här.

Husse försvunnen!!!

Ronja brukar inte släppa oss ur sikte, aldrig någonsin....

Men nu fotade jag, och dom missade helt att husse stack i väg o gömde sig.


Spanar från ett berg!



Tuff runda i dag.....alla våra stigar är numera täckta av ris och fällda träd,

så man får koncentrera sig när man har "tok-spring"....Det tar på krafterna.


      

    Bad av ett styck naken berner, skulle bli kul att se om det blev någon skillnad på Skorpan nu,

efter att hon slutat fälla, och så sakta börjat sätta ny päls.

Och jäklar vilken skillnad det blev!!!



Det blev som en liten ny "fluffboll" av henne!!



Hon var ju inte direkt skitig innan,

men nu känns hon otroligt ren....och len....



När jag började plocka fram diverse packning inför veckan...då trampar Ronja efter mig,

kollar vad jag stoppar ner...tittar undrande, "Ska jag med, eller???"




"Klart du ska, sa jag.....ni ska båda med", sa jag......

Åh, vad kul det ska bli.....Vädret då, nej, det ska bli riktigt uselt, men vad gör det....

Eftersom vi inte kan göra något åt det, så kan man ju lika gärna "gilla läget".

Hotellen brukar ha eluttag utanför som man kan låna,

vilket är skönt, så man kan blåsa hundarna torra.



Ska ta en titt på rutten vi ska göra....på vattnet!


Kram och sov gott

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards