quilaoronja

Direktlänk till inlägg 7 juli 2014

Hur mycket?

Av Susanne - 7 juli 2014 22:08


Först, några ord efter gårdagen.

Det var en lite sorglig dag, en dag när många minnen kom upp till ytan igen.

Och så kommer det säkert alltid vara, på ett eller annat sätt.

Fina minnen, inte bara om allt det tragiska.

Den förtsa tiden klandrade jag mig själv mycket, för att inte ha förstått.

Men hur skulle kunna gjort det?

Jag gjorde det jag trodde var bäst, jag hoppades och hoppades, in i det sista.

All den värme och alla fina ord som jag får här av Er,

som jag vill kalla mina vänner, det gör så gott i hjärtat.

Stort varmt TACK till er för stöd, det gör skillnad.

  



                       Då kom den till slut!                     

Sommarvärmen

Joo, visst är det den vi väntat på, men hundarna håller nog inte med om det.

Det enda som riktigt hjälper är bad!

Och eftersom vi var hemma i dag, så fick det bli bad här.

Det tar inte alls lång tid innan poolen är renad, och hundhåren lägger sig fint i breddavloppet.

Det är dom värda, tycker jag, att få ordentlig svalka.

(Trots att jag var absolut emot det från början)


Lugn lugn...bråttom bråttom i vattnet....

Ronja får så klart inte bada ensam, så matten fick "offra" sig. (inte svårt)



 







Hur mycket vatten ryms i pälsen efter ett bad?!

Kanske man skulle mäta?


 Skorpan hade ingen större lust att bada i dag,

hon tycker det är lite läskigt att gå ner för trappan, tror jag.

Lite konstigt, med tanke på hur badtokig hon är i sjön, och vid simträningspoolen.

Men hon blev avsvalkad på annat sätt.


Ronja verkar dessutom tåla värmenn bättre än Skorpan,

trots den enorma skillnaden i pälsmängd för tillfället.

Hon gav sig ut för en fotbollsmatch med husse!!


"Jag tar den, den är min min min!!!"

(För sjutton, Ronja, nicka den INTE!!)


 

"Är du med, nu skjuter jag!!"



"Nej, jag springer och tacklar en motspelare i stället!!!" 



 Vår älskade "TOKA"!



STRAFF!!! 



 "Näe, jag trivs bättre häääär, i skuggan bland växterna"



 Ronja gjorde sällskap efter avslutad match.



Framåt kvällen, jaa, då blev det lite fart på Skorpan också.



Skogrunda med kantarellplock, och i sällskap med dom skällande rådjuren.



I kväll har dom båda legat på alltanen, med kalla handukar över sig,

så nu känns dom riktigt avsvalkade, båda två.



Barn och barnbarn har varit hos oss under dagen,

och då måste man ju som hund hålla full koll på dom små....hela tiden. 

Även om det  innebär att man då måste vistas i solen.

Tokhundar   


Dags för S O V


Kram

Susanne

 
 
Elin o Olle

Elin o Olle

8 juli 2014 01:07

Vilken smart fotbolls spelare, om man först gör sig av med motståndarna så kan man ju göra hur många mål som helst o vinna :D

fina bilder, min pojk fick oxå bada i poolen idag, första gången, då tanken va att de skulle vara hundfri, men e man ensam hemma med pappa kan mkt hända ;)

http://teamtollare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards