quilaoronja

Direktlänk till inlägg 16 juli 2014

Strunt samma vilken dag det är........ ;-)

Av Susanne - 16 juli 2014 15:26

Jamen så där ja!
Det finns en tid på dagen, när internet är skitsnabbt här   

Och tänka sig, det inföll just när vi skulle ta en liten siesta!

Det tar på krafterna att inte göra någonting alls, mer än bada, bada, och bada.


Jag måste verkligen se om det går att få reda på lite historia om det här hotellet.

I dag tror jag vi tog oss runt HELA området, och det vill inte säga lite.

Stort är bara förnamnet!


Entren från ena hållet.....



......och från andra hållet!

Fontäner, den ena större än den andra, med diverse vackra formationer.

 



Det går som en enda lång gata genom hela hotellet, 

som sträcker sig ända ner till havet.

Bara den sträckan är nog 1 km lång.

Otroligt.....varför bygger man såå stort?

Visst är det tjusigt......men egentligen alldeles för tjusigt för min smak.

Servicen kan man inte heller klaga på.

Som i dag t.ex

När vi kom till rummet sent på eftermiddagen hade inte städerskan varit hos oss ännu.

Till sist dök hon upp, men jag sa då att det inte behövdes någon städning.

Klockan var mycket och vi ville duscha.....

Hon blev helt förtvivlad, bakom dörren stod två andra människor, varav den ena var städerskans chef

"Hur ska vi lösa detta då?" sa chefen.

Det är ok, sa jag, kom i morgon.

Städerskan höll om mig och tackade!?!?

Jag hoppas verkligen inte att hon fick skit av chefen för detta?

Men jag menar, städning kl 18 känns ganska meningslöst.

Så mycket smutsar vi inte ner på en dag.

 



Persikoträd

 



Vackra Kallor

 



Vi har rätt roligt, vi fyra.

Mycket bus hela dagarna.

När barnen skrattar så dom ramlar av stolen, 

då känner man total lycka!

  

 




Underhållning på hög nivå!!  

 



På dagens "beach-häng", fick vi fint sällskap, minsann.

Helt plötsligt, från ingenstans, dök den här sötnosen upp.

Bara satt där hos maken.....kelig som bara den.

Den stannade sedan hos oss så länge vi var kvar på stranden.

Grävde sig en sval grop under en av våra solstolar....

 



......och somnade så sött   

 



Och då!!!!!!!!

Gissa vad som hände då   

Det kom över mig.......längtan!

Längtan efter våra fina 

    



Tänk va, så glada vi alla kommer bli.....

Hoppas allt är bra med dom båda    

 


Men vi har ju ingenting hört, så då förmodar jag att allt är som det ska.

Åh, vad jag saknar dom.......

Teo nu inte att jag för allt i världen skulle vilja välja bort den här veckan med Mille och Meya

Nej, absolut inte.....men jag kan väl bara få säga att jag saknar Ronja och Skorpan ändå.

Dom är ju en väldigt stor del av mitt liv


Mina små fina     Som jag tycker så mycket om.

   



Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

17 juli 2014 10:25

Vilket ställe!!!
Ett sådant boooorde väl kunna skaka fram ett glasglas även till dig tänker jag :D
Härligt med barnbarnsumgänge!
Och vilken fining ni fick i sällskap. Han kände nog att ni hade lite hundklappningsabstinens ;)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

17 juli 2014 11:01

Jaa, det kan man faktiskt tycka, Eva! Eller det är kanske så, att det "fina folket" absolut inte dricker i pappmuggar 😳
Det här med pappmuggar är inget problem för mig, men det vet du säkert.
Mera en reflektion jag gjort, och tycker är lite märklig.
Hunden kunde nog inte undgå att känna av mina tankar 😊

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards