quilaoronja

Direktlänk till inlägg 18 juli 2014

Sista......

Av Susanne - 18 juli 2014 14:17



...natten med gänget!

Ännu en dag fylld med sol o bad...den sista för denna gång


Att dom orkar hålla igång, från morgon till kväll, utan gnäll o bråk, det är ganska otroligt.
Dom får 10 poäng, av 10 möjliga av oss för hela veckan!!!


 


Gissa att vi skrattat!!!

Även dom här solstrålarna kan bråka och gnabbs, på barns vis,

självklart kan dom det, men dom har inte visat den sidan en endaste gång här nere.




Milton vågade till slut, i dag som först, prova vattenrutschkanorna.

Gissa hur det slutade?

Han ville aldrig sluta åka!!!





Upp för alla trappor, för att åka ner i full fart genom tunnlarna....

Igen och igen och igen...




Mille....som helt plötsligt blivit stora killen!

Undrar om mamma o pappa känner igen sina barn i morgon natt, när vi möts igen på flygplatsen?


 



För natt hinner det bli innan vi landar....närmare bestämt 02.30

Fått meddelande om vad som gäller efter det tragiska som hänt.....

Inga flyg i luftrummet över Ukraina.

Hoppas det inte innebär allt för långa förseningar.


Hotellet då, i det stora hela??

Joorå...bra.

För barnfamiljer är det perfekt, det finns precis allt.

Eftersom det är ett "All incusive" hotell, så går det ju inte åt några pengar på plats.

Barnen kan hämta dricka, glass,  jaa, vad dom vill, heeeela dagen lång,

vilket är mycket uppskattat.

Personalen är tillmötesgående, hjälpsamma och trevliga.

Allt går att ordna (det var det där med pappmuggen då....men i dag, då plötsligt hände det!!!!

Jag fick ett riktigt GLAS!!!!

Hahaha!

 


Har planerat lite inför morgondagen, vad gäller packning.

Vi måste ju lämna rummet rätt tidigt, trots att vi inte kan lämna hotellet förrän efter 8 i morgon kväll.

Men det ordnar sig.

Vi får bada och leka en dag till.



Men sedan.......klockan 9 på söndag morgon....då jäklar är vi på plats,

för att hämta hem våra kära fyrfotingar igen.

Åh, vad härligt det ska bli, att få träffa dom båda igen.


 



Vad försiggår i ett hundhuvud egentligen?

Är det någon som verkligen vet det, på riktigt?

Jag vet vad man tror, men har det forskats i ämnet?

Undrar dom?

Tänker dom?


 



Man säger att djur inte har någon tidsuppfattning, ok det är jag med på.

Det sägs att en hund aldrig glömmer, det är jag också med på.

Men vad rör sig i huvudet på en hund?

Hur mycket vet man säkert?

Dom är ju otroligt smarta, den saken är säker


 



Vad jag hört, har ni också haft bra väder i Sverige?

Hoppas det fortsätter ett tag till, så vi kan åka på utflykter och bada,

med packad ryggsäck, hundarna och jag.


 



För tyvärr har detta varit makens sista semestervecka.

Men vii har annat kul kvar i höst....vår årliga fjällsemester.

Det är något helt annat än den här veckan.

Får inte att jämföra, båda veckorna har sin tjusning.


En "lipande" Skorpungen, så söt så söt.


 



Ronja Ronja.....om det finns extra kloka hundar, då är Ronja en av dom.

Hon är väldigt speciell, på många sätt o vis.

Om Skorpan är orolig över något, då är Ronja på plats och "tröstar" på sitt vis.

Har många exempel på hennes sätt att vara......ska nog ta och skriva ner lite olika incidenter en dag.

Kan vara kul att ha......

(Hon är väldigt vacker också.....i mina ögon alltså. Jag är väl bara lite partisk)


   




Sisådärdå......då var jag redo för sista natten

Kanske blir det lite bloggande i "foajen" i morrn, för tid lär jag ha.


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

19 juli 2014 09:40

Du kan gärna hälsaMilton att jag tycker att han är otrooooligt modig! Jag skulle då aldrig våga!
(Simmar för dåligt, klorallergi är inte bra för simskola precis...)
Vad gäller hundarna tänker jag på vad jag hörde Anders Hallgren säga för länge sedan att "Tyvärr, hur gärna man skulle vilja annorlunda, så är det oftast 'ur syn ur sinne' som gäller för hundar!"
Det sa' han när någon protesterade mot omplacering o sa' att hunden ju skulle sakna gamla ägaren.
Efter att ha tagit både Jesper o Assar som nära vuxna (8 resp 7 mån) tror jag det ligger mycket i det. Tyvärr som sagt, om än bra när man som ni nu behöver lämna på bra ställe.
Och snart har de er ju "i syn" igen :D Viklet pusskalas det lär bli!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

19 juli 2014 12:05

Hur det ligger till med den saken (hundarnas tänkande eller inte) det skulle jag kunna diskutera i oändlighet....Åsikterna är många 😉
Ser så fram mot morgondagen, det kommer bli ett kärt återseende, DET vet jag med all säkerhet 😄💕

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards