quilaoronja

Direktlänk till inlägg 20 juli 2014

SWISCH......

Av Susanne - 20 juli 2014 21:20

  

  Hemma!! 

Efter nästan ingen sömn alls, skulle vi äntligen hämta hundarna i morse.

Vi var inte hemma och i säng förrän 04.

 Mille o Meya skulle lämnas tillbaka till sina föräldrar,

och lite prat blir det, så klart.

TACK SÅ HEMSKT MYCKET FÖR LÅNET AV VÅRA SMÅ BARNBARN!

Tre timmar senare ringde klockan!

      Då kändes det inte alls jobbigt att studsa upp ur sängen   

Märkligt, va?

Fixade till en ryggsäck med frukost, och drog iväg.........

Ojojoj, vilket härligt återseende det blev.  




Det går så klart inte att beskriva känslan när man återförenas efter en tid ifrån varandra,

 men alla som har hund VET!

Tänkte fota...HA!! Det går väl inte.

Blev en kort filmsnutt, inte många sekunder alls,

innan Ronja o Skorpan kom gående/springandes.....SLUUUT på filmandet!




Fick tips av personalen, om en jättefin sjö i närheten.

Självklart åkte vi dit.

Tänk er....Hämtat hundarna, som var lite smått "tossiga" vid återseendet,

hittar detta härliga ställe, vid en sjö fylld av näckrosor.

Ronja och Skorpan kastade sig i vattnet, långt innan vi ens hunnit fram.




Det var det här med LIVSKVALITET igen.

Så enkelt, och ändå så tror jag många glömmer bort just enkelheten.




Tror hundarna hörde vad vi sa, när vi började prata "hemresa"....för dom sprang i förväg till bilen.

Bråttom bråttom...SKYNDA ER!!!




   Glädje!

Finns inget annat ord som kan beskriva hemkomsten.

      Precis som små barn, satte dom genast igång med en brottningsmatch.

         



Skorpan "leker besegrad" (kanske)



"Måste kolla dina öron, Skorpungen......Vänta så ska jag fixa det, göra dom rena!"



Under dagen har det inte hänt mycket.

Lite hundpyssel bara, som iofs tog stor del av dagen.

Båda är nu rena och fina igen, tills nästa gång......när dom hittar någonting riktigt lerigt hål.



Hahaha, trodde ni kanske att bilderna var slut där....

Inte alls!

Nytvättade, kammade....



Som nya!



"Då fick man gå upp i sängen och hälsa på"  ;-)



Näe, vad sjutton....slut på ord...TRÖTT som bara den......



Hittar ni något i texten som verkar märkligt......



....då är det nog bara så att jag slumrade till lite just när jag skrev det, hahaha



  



  



Veckan har rusat fram i rasande fart.

Tiden går ju fort när man har roligt.


Hur mycket bilder jag tagit sammanlagt?, det är mängder!!

Efter genomgång och rensning blir inte alls många kvar.


Nu SOVA!!!


Kram

Susanne



 
 
Eva H

Eva H

21 juli 2014 10:59

Det där inlägget kan med fördel användas för att beskriva "Borta bra men hemma bäst!" var som :D
Hoppas du sovit gott och riktigt ordentligt!

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

21 juli 2014 15:08

Ja, så är det, tycker jag. Alltid lika roligt att åka iväg, men ännu roligare att komma hem ;-) Ja är nog väldigt "hemma-kär".
Sovit ett antal timmar, så jag får vara nöjd med det lilla. Bättre lite än inget alls.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards