quilaoronja

Direktlänk till inlägg 22 juli 2014

"Dumma mig" ( säkert 132)!! #despicableme

Av Susanne - 22 juli 2014 19:45

Jaa, hur dum får man va'?

Åh, jag blir så himla arg på mig själv....jag VET vad som gäller,

ändå gör jag det!!!



Om någon, hund, människa, eller annat djur, har magproblem.....vad gör man då!?!?!

Låter magen/tarmarna vila!

Och vad innebär då det?!?!?!

Att man INTE bryter mot den regeln, förstås!



Klarade jag det då?

NÄÄÄÄE!


Så dumt, så klantigt...

Skorpans mage hade lugnat sig, såg t o m bra ut i morse.

Puh, vad skönt!


Då kör vi på med lite skonkost då, tänkte jag.

(Den här bilden visar INTE en Skorpa som mår dåligt,

bara en varm hund, som just jagat sin kompis Ronja)


Men vad gör jag?

Kan inte motstå den här lilla underbara Skorpungen,

med dom magiska små underbara ögonen.

Grrr!!! på mig!!

(Därav rubriken, men det har ni säkert redan räknat ut)   




Hur som helst, Skorpan mår inte dåligt direkt, slöa är dom båda två, pga värmen.

Men den fasta konsistensen försvann i ett nafs, skulle man kunna säga.

Börja om från början, Susanne!!! Och gör rätt!!






Baksidan av vår tomt ligger i skugga på eftermiddagen, vilket är perfekt.

Helt ok att vara!

Lite träning fick det bli, i lugn o stilla takt.

Har ju sett "proffsen", hur dom finslipar olika moment....ser så proffsigt ut,

och det vill jag också vara, hahaha!!!

Tycker ju att det är såå roligt med träning,

men jag har inte så mycket kunskaper i tävlingslydnad, som vi nu ska slå oss in på.



Men, som ni vet, allt finns ju på nätet!

Fick en länk från en kompis, så jag kunde studera lydnadsklass 1

Det ni.....snart är vi på G   

Skojar lite här nu, men det hoppas jag att ni förstår.

Joo, vi ska börja "kursa" i lydnaden, och kanske kanske en dag,

så står vi där på en tävlingsplan "nära dig"

  




Mycket mera än lite träning blev det inte under dagtid, det går bara inte i värmen.

Promenaderna ligger på kvällskvisten.


Blommor och rabatter har fått sig en genomgång, vilket var välbehövligt.

Har även "boat" utomhus.

 (ett ord jag hörde för lite sedan, och som jag gillar)

Med andra ord, möblerat om.....ombyte förnöjer, och jag älskar att göra om.

                          



Näe, nu laddar vi om, gör rätt, och ser fram mot morgondagen, då vi ska åka och.........

Det blir man inte varm av, minsann.



Kramar från mig

Susanne

 
 
Ingen bild

Maina

23 juli 2014 04:45

åh vicka underbara bilder du tar Susanne dom är bara så vackra hundarna kommer ju nästan ur datan tack för dom och alla härliga kommentarer

Susanne

26 juli 2014 00:54

Hej Maina, och stort tack till dig för dom gulliga orden, som gör mig såå glad
Tack
Susanne

 
Ingen bild

johanna

23 juli 2014 22:47

Hej!

Jobbigt med risig mage :(
Har du provat med ID? Köpes hos vet. Ett dyrt men ruskigt bra foder
Vid magstrul. Finns alltid hemma här och vid diarre o lösa magar byter jag bara foder direkt och ger det ett par dagar eller mål för att sedan saxa över till ordinarie foder igen.

Hälsa Ulla-Bella <3 (hoppas han gillar sitt smeknamn och inte blir lack på mej.....;) )
Kram
Johanna

Susanne

24 juli 2014 00:49

Hej Johanna!!
Inte blir Ulla-Bella arg inte! Aldrig :-)
Har provat det fodret till flera av tidigare hundar och då har det fungerat toppen. Men inte till dessa två damer. Dom klarar inte av det, eller, dom blir i varje fall INTE ett dugg bättre av det. Synd! Gav bort en stor påse, så det inte stod här och blev gammalt. Gav jag dom det, när magarna var bra, så blev dom dåliga direkt. Märkligt. Men det är väl som med oss, alla är inte lika. Nu har jag fått stopp på magen i alla fall, och så sakta börjat smyga in skonkost igen. Mycket sakta denna gång :-/
Tack för din kommentar i alla fall, och för tips.
Vi hörs och ses inom en inte allt för avlägsen framtid, hoppas jag.
Kram
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards