quilaoronja

Direktlänk till inlägg 23 juli 2014

19!!!!

Av Susanne - 23 juli 2014 19:16


                         Beredda?!?!                         

Hemskt ledsen, men många bilder blev det i dag....så där extra många.

Ibland kan det inte hjälpas

  


Berner + värme, ingen bra kombo!

Om man nu inte har vattentokiga hundar, för då går det lite enklare.

Men jag hade ingen lust att åka till någon sjö, där det förmodligen hade varit smockat med människor,

varav många grinar väldigt illa, när man har med sig hundar.

Dessutom, tänkte jag, att dom får ju faktiskt inte så mycket motion, när det är så varmt.

Det blir långpromenader morgon och sen kväll, men dom orkar inte så mycket mera.

Även om jag nog anser att dom har mer än god kondition.

Att då åka till rehab och simträna, det ger ordentlig träning, utan massor av lek o bus.

Sagt o gjort, mot bassängen!




När vi svängde in på parkeringen, började hundarna gnälla o skälla i bilen av glädje...

Vilken tur!

En mycket nöjd Ronja.



Så var det Skorpan då....

Provade först att simma henne utan lina, för hon gillar ju faktiskt att simma.

Men icke, det blev inget bra i dag.



Hon trodde vi hade en plask o lekstund, och studsade i och ur poolen, tog ett varv runt poolen,

hopp o skutt, skulle man kunna säga.

Det blev lina på!!!

Skit också, sa Skorpungen....



Ordningsamma Ronja, hon började sitt sim med flytväst...



...men den tog vi snart av.

Upptäckte att hon mest glider omkring, jobbar inte alls som jag vill.

Så flytväst av, för det var ju träna vi skulle göra, fröken!



Lite pust, efter ett 10 minuters pass....

Hua, vad det var jobbigt på slutet, sa Skorpan.



Men efter en snabb återhämtning, var hon i vattnet igen.

Ganska lätt att "läsa" henne...tänkte att hon kanske tappat lite ork, nu när hon varit dålig i magen.

Men inte då, Skorpan fick en effektiv simning på 30 minuter sammanlagt,

vilket var riktigt bra jobbat av henne.



Skorpan har inte heller lärt sig än, att man kan ta det lite lugnt i vattnet.

Simma med lååånga lugna tag, så blir man inte lika snabbt trött.

Men det kommer väl med åldern, kan jag tro.


Här är en som njuter i vattmet.

Om man jämför dom båda, så ser det ut som att Skorpan springer i vattnet,

medan Ronja går i sakta tempo.



Ronja har även blivit en stjärna på att trampa vatten.

Hon rör sig så otroligt lugnt, hänger ner i vattnet, bara små rörelser med benen.

"Men nu får du nog rappa på lite med den där bilden, matte....jag kan inte

trampa vatten hur länge som helst!!!"



Även Ronjas effektiva simtid stannade på 30 minuter,

men då simmade hon större delen utan flytväst,

och så kastade vi leksaker så hon fick slänga sig i och hämta.

Så hem, och bara vara....


I kväll gick vi upp i skogen....

"SKA VI GÅ TILL SKOGEN???"

"VILL NI DET???"

"Vilken  otroligt korkad fråga, matte!!!"



Jaa, så fick kameran följa med....IGEN   



Myggigt som sjutton!

Framför allt sätter dom sig på nosen, men hundarna verkar inte lida av alla bett som dom förmodligen får.

Skorpan kan bli iriterad på själva myggan bara, som surrar runt huvudet.

Hur är det, får era hundar myggbett?





Hm....och var har du varit då??

Skorpan går mer än gärna på egna små upptäcksfärder.

Hux-Flux, så är hon borta, helt osynlig.

Men hon kommer snart tillbaka, och ropar jag kommer hon på stört.

Tur för henne...  



Nähe....vill ni inte titta häråt lite?

Bara en kort kort stund....snälla!!



Tittar på husse, som är där nedanför berget.

Fick just se, att Skorpan börjar bli riktigt fin i mina ögon.

Pälsen börjar komma tillbaka, och hennes proportioner

ser lovande ut...detta också i mina ögon, vill jag påpeka!!!

Och jaa, jag vet, jag är något partisk, hahaha!



Den där lilla tungan som ofta sticker fram, den är så söt   

(i mina ögon) NU SKOJAR JAG!!



Ronja Ronja....du är så ortoligt fin och fantastisk.

Alla har vi brister, men du har definitivt inte många.

Det absolut viktigaste för mig när det gäller en hund, det är temperamentet, sättet att vara.

Det kommer i första hand.

  



Nu så, nu blir det inte en enda bild till, jag lovar!!!


Det var allt från oss för i dag


Kram

Susanne


 
 
Susanne P

Susanne P

24 juli 2014 00:47

Dina bilder, Susanne, kan man aldrig tröttna på!
De är bara såååååå fina!
Den näst sista bilden var ju urläcker, där man ser den irriterande myggan surra, precis framför Skorpans ögon.
Och jag kan bara hålla med dej om att hon börjat växa till sig rejält. Riktigt fin är hon.

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

Susanne

24 juli 2014 00:59

Det ÄR väldigt tacksamt att fota dom här brudarna. Tror dom gillar att få olika "uppdrag", och göra dom mest galna sakerna ibland. Allt för att matte ska få en rolig bild :-) Testade dom, och tog INTE med mig kameran en dag. Skulle dom hoppa upp på allt ändå? Men nej, det gjorde dom inte? Konstigt!
Många tack för dina rara ord, jag blir så glad, (och lite generad faktiskt)
Många kramar
Susanne

 
Eva H

Eva H

24 juli 2014 12:26

Skrattar gott åt din kommentar här ovan, om att inte ta med kameran o vad det innebar i hoppa-upp-väg. Smarta vovvar :D
Bilden på Ronja precis före den med vattentrampandet...... ÅH! Vilken hund!
Myggbett får nog A också men verkar inte bekymrad/kliar inte. Har nog inga av mina gjort om jag tänker efter. (Inte siamteamet heller faktiskt. Vi har rätt myggigt när det är sådana år men jag har inte tänkt på att de kliat)

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards