quilaoronja

Direktlänk till inlägg 24 juli 2014

Skitsnack!!

Av Susanne - 24 juli 2014 20:30

             

"Jag tror jag hittat ett ägg!!!"

"Ett jätteägg"



Hahaha, även Ronja testade att "ruva" ägget,

och kunde då konstatera att det var såå svalt och skönt,

om man lade sig på det så här.



Rekord för veckan i hög temperatur hade vi i dag,

och neej, ni kommer INTE höra mig gnälla över det inte.

VVGV!!!

Våga Vägra Gnälla på Vädret ;-)

Plockade fram lilla badbassängen, och fyllde upp.

"Men hallå...inte sjutton vill vi bada i den inte!!"

"Vi är stora nu, då vill vi bada där man kan simma!!"



Låg mest på gräset i dag, förutom en tur till smärtkliniken och underbar lindring.

Svalkade oss i poolen, där både Ronja o Skorpan fick simma i dag.

Ronja slänger sig i, när hon får lov, medan Skorpan just i detta fall, är mera försiktig.

Det har hon aldrig varit tidigare, så jag kopplar det till hennes löp,

då kan dom väl bli lite tossiga i skallen ett tag, va?

Och i kommer hon ju, och älskar själva simmandet.



Tränat....."Håll bollen, Ronja, håll fast....."



Skorpan har fått träning i att INTE jaga getingar!

Hur farligt som helst! (och det sa jag åt henne)

Du är såå söt, du lilla Skorpunge...



Jublar även över att Skorpans mage är ok nu!

Fast och fint....  (Jag vet, inte så trevligt prat, men sanningen för i dag)

Och jag lovar och svär, att jag INTE kommer börja ge henne mat för tidigt.   

Det börjar ordna till sig, med andra ord!

Topp, säger jag.


                



Nu är det godnatt!


Kram

Susanne

 
 
Anette

Anette

25 juli 2014 09:08

Hej på er! Ursäkta att jag inte kommenterat på länge men som du vet så har jag haft fullt upp 😉. Låter så härligt med egen bassäng👍. Önskar att vi också haft men Qing kan ju inte bada så då hade det varit synd om honom😞. Bajsskriveri hihi ja du att lite bajs kan göra en såååå lycklig hihi. Nu när Ninnie kom hem från Helsingborgs djursjukhus så va den lyckligaste stunden när hon bajjade första gången 😜. Ha det gott så hörs vi. Kramar från Tomelilla

http://www.afdragon.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

25 juli 2014 10:51

Men HEEJ Anette!!! Du ska absolut InTE be om ursäkt för det!!! Nej nej, inte alls!!!
Fast jag blir jätteglad att du skrev nu 😄
Jaa, att ni haft fullt upp, det är ju absolut ingen överdrift. Jag har tänkt så mycket på er den här tiden, men det vet du hoppas jag! Så skönt att det börjar gå åt rätt håll med dina båda ❤️❤️
Jaa, det är härligt att dom kan simma på hemmafronten ibland. Från början var det bestämt, att INGA hundar i poolen!!! Men man kan väl ändra sig 😊 Dom får endast gå i när vi säger det, och bara för simträning, inget bus med båda samtidigt. En klo i poolduken, och vips så rinner vattnet ut, och det får ju inte hända 😉
Visst blir det lite hundhår i vattnet precis efter att dom varit i, men det försvinner ganska snabbt ner i breddavloppet. Även maken tycker det är ganska ok numera, hihi.
Kram till dig o dina fina voffsingar, vi hörs.
(Vi åker nog ner till Ängelholm och kör AP. Tre tillfällen till för oss, att försöka ta det där "sista" 😀)
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards