quilaoronja

Direktlänk till inlägg 25 juli 2014

Pass på!!

Av Susanne - 25 juli 2014 21:43



              Ännu en sommardag, och jag har inte sagt något endaste litet ord om vädret....

Tyckte nog hundarna var betydligt piggare i dag, trots att det iofs var varmaste dagen hittills här.

Kan kanske bero på dagens besök??   



Underbart att slappa i skuggan!

Att dessutom känna sig bra i magen, det är inte så dumt alls.



Som sagt, hundarna kändes piggare, vilket betydde Bus med stort B!



Dom springer väl inte lika mycket, utan ligger ner och busar mest.



Vilket är riktigt kul det också.



Men nu!!

Tyst, jag tror jag hör något...en bil, med rätt motorljud!!!



Så kom dom då, äntligen!!

BAAAAD-TIME!!



Vet inte vad som gör det, men Ronja gör inga ansatser att hoppa i poolen,

om vi inte sagt att hon ska få bada.

Men, om vi bara nämner, att även hundarna ska få gå i och simma,

då mer eller mindre kastar hon sig i vattnet.

"Vänta på mig, jag kommer!"



"Ska bara hämta leksaken först!"



Bland det käraste Ronja vet.....LILL-HUSSE!!!   

"Kom här, så pussas vi lite i vattnet också", tyckte Ronja!



 Och ser man på?

Matten fastnade med på bild!

    Tack Ida för det   


Inte ofta det händer, eftersom jag trivs bäst bakom kameran.

Men att bada tillsammans med Skorpungen,

det är så himla roligt, så det vill man inte missa. 

Hon far fram som ett ånglok i vattnet.

Full fart!

Och hon är en väldigt duktig simmare......vilket måste bero på hennes envisa träning, från valptiden.

Den glömmer man inte! 

 



Finaste lilla Skorpunge.



  



Smart, brudarna!



På garagegolvet, där är det minsann svalt och skönt hela dagarna!

Perfekt   



Ännu en sommardag, med härligt sällskap.

Tack för att ni kom, säger vi alla tre.


Kramar till er

Susanne

 
 
förspel

förspel

25 juli 2014 23:47

kram på dig Ronja! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den via facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du uttrycker dig på ett väldigt unikt sätt.

Fortsätt skriva! Kram <3

/Lina

http://förspel.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

26 juli 2014 00:30

Hej Lina!
Stort tack för dom fina orden. Vad skoj att du hittade hit! Klart man blir glad av att höra dina positiva ord.
Tack o kram
/Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards