quilaoronja

Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

Att så många bryr sig........

Av Susanne - 27 juli 2014 20:16


....det är så bra!!

             Inlägg, som det i går, det engagerar, vilket jag tycker är riktigt bra.

Då kanske man på sikt kan komma någon vart, med händelser liknande den jag skrev om i går.

Att vi har regler och lagar, som ska se till att t.ex hundar har det bra, och lever ett bra hundliv, det är toppen.

Men om nu inte dessa regler följs, och om dom människorna,

som ska se till att reglerna följs, inte lyckas med sitt jobb, då är det verkligen inte ok.

Då känns ju regeln i sig rätt onödig. 


Tyvärr så misströstar jag i detta ärende,

efter så många telfonsamtal och skrivelser, helt utan resultat .


En sak till bara....Jag måste bevisa att dessa hundar inte har det bra.

Hur kan jag göra det då???

Genom fotografering/filmning......

Joo, men jag tänker inte gå in på någon annans tomt och göra intrång. 

Som sagt, det känns som moment 22!

******************************************


Har hört att det på många håll i landet varit ett riktigt oväder i dag.

Här på vår kant, har vi inte fått mer än några futtiga små regndroppar, som fräste till lite i marken.

Nu är det riktigt torrt överallt, och många skogsbränder härjar.

Såå otäckt, tycker jag.

Markerna måste få lite regn nu!!

Det skulle nog allt och alla må bra av.



"Bada!?!?!"

"Jag kan väl få bada??"

"Snäääälla?"

  



Joorå, klart Ronja skulle få bada, och svalka sin svarta, pälsklädda kropp!



Men oj då?

Helt plötsligt var båda Skorpan och Ronja bredvid mig.

Nu får dom självklart inte hoppa i och ur poolen som dom vill inte, nej nej.

Någon av oss måste bada samtidigt.

Vi vill ju inte ha en klo i poolduken precis.....

Nu fick helt plötsligt båda hundarna tillåtelse av sin husse att hoppa i,

då var det bäst att hålla ordentlig koll!




Mysigt besök på eftermiddagen.....

Meya på väg i full fart!

Gissa var??



Joo, till Skorpan, så klart!!!

Ett kärt återseende, kan man lugnt säga.

"Heeej Skorpungen!!!"



Dom gillar varandra, dom här två tjejerna....det syns lång väg.

Meyas egna lilla nalle-björn   



"Kom Skorpan, så går vi och plockar lite smultron!"



Här hade dom nog ett förtroligt samtal...i vinbärsbusken!!

Kompisar   



Ännu en helg har passerat i ett nafs.

Mot nästa vecka!!!

Nu måste jag kolla över lite bokningar.....

Äh, det tar jag i morgon.


Ronja måste i alla fall blåsas med den oumbärliga hundblåsen nu!

Vill ju inte riskera fukteksem.

"Kom igen nu Ronja, nu blåser vi!!"



Skorpan har fortfarande långt kvar innan hennes päls är utväxt igen,

så hon torkar i ett nafs.

(Den här fällningen som varit, den går baske mig till historien)


  Finaste      i kvällsolen   



Tack för att så många reagerar på missförhållanden i hund/djurhållning.

Det är inte ok, men jag hoppas vi en gång kan se en lösning på det som sker.


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

28 juli 2014 09:25

Vi håller alla tassar, tår och tummar här för att det ska bli bättre liv för de där stackarna!
Vad gäller din tolkning av Ronjas bönande om att få bada vill jag bara säga "Beg to differ".....
I MINA ögon ser det ut som "Du matte... Den där poolen.... Jag ingår ju också i familjen som äger den så nu ska jag bada!"

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

28 juli 2014 13:37

Jag har samma önskan som du, Eva. Men jag har inga större förhoppningar om en förändring. Pressen, Jaa, det skulle nog få fart på saker o ting, men ärligt talat....jag är ensam i denna "fejd", alla runt om tycker dom jag, men ingen vågar ta ställning.
Ronja är allt ganska tydlig, eller hur? 😉

 
Ingen bild

Solveig

28 juli 2014 11:39

Det är verkligen hemskt med folk som inte tar hand om sina djur så de har det bra! Man önskar ägarna kunde utsättas för samma förhållande.
Här i Småland har det åskat, haglat och regnat både lördag och söndag eftermiddag. 30 välbehövliga millimetrar fick vi i regnmätaren.
Härliga bilder som vanligt och Grattis till nästa lilla knytt!

Susanne

28 juli 2014 13:33

Hej Solveig. Skulle önska lite regn här också, så tråkigt att se växterna ta stryk av torkan.
Man skulle vilja att alla skaffade djur, för att dom tycker om djur, ingenting annat. För om man tycker om någon, så är man väl rädd om det??
Tack snälla du 😊
Kram 💕

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards