quilaoronja

Direktlänk till inlägg 28 juli 2014

Jag gillar den!!

Av Susanne - 28 juli 2014 21:15

                                      

Har hört om så många, inte alls långt från oss, som fått massor av regn och åska i dag.

Vi har inte fått en endaste, ynka liten droppe?!

Joo, gränsen mellan regn och inte regn, måste ju gå någonstans....typiskt att det tydligen går precis här.


För min egen del klarar jag av värmen, lider inte direkt,

(för jag kan ju svalka mig när jag vill) men hundarna!!!

Och allt som växer i naturen!

Det torkar sönder helt och hållet.


Nu när vi haft den här värmen, har Ronja o Skorpan fått bada nästan obegränsat i poolen.

Nej, inte själva förstås, utan bara när jag är med i vattnet.

Gissa att dom gillar't!!


Dom orkar t o m leka lite med varandra efteråt.

Här hittade Ronja ett äpplekart.

Riktigt kul att kasta med dom i luften, tycker hon.






"BLÄÄÄÄ, vad surt det var!!"



Att ta sig en liten tupplur, på dom svala stenarna,

tillsammans med sin bästa vän, det är så mysigt.

  



Berner med "rättuppståendeöron"!

En något annorlunda variant det där   



Är så himla sugen på att träna hund!!

Det riktigt kryper i "träningslusten"

Jag var bara tvungen att göra något åt detta frampå kvällskvisten.

Fritt följ (har jag lärt mig att det heter, hihi) och lite annat smått o gott, som jag läst mig till!

Och hopp.....



Både Ronja o Skorpan blir så himla glada när vi ska träna.

Och när dom är glada, ja, då är jag glad.



Just hopp, det gillas skarpt av båda två.

Dom är en aning för snabba bara......hoppar INNAN jag sagt HOPP!

Det ska dom väl inte, hehe...



1 timmas träning, det var väl fullt tillräckligt för dom.

Även om graderna sjunkit något, så var det fortfarande "kladdigt" i luften.

Läste just om det här med träning, och hur lätt det är att överanstränga hundarna.

Men det var ingen risk att jag gjorde, jag lovar.




Glad tjej!



Nu måste jag bara berätta, om hur bra en hundshop på nätet kan vara.

För en tid sedan köpte jag nya skinnkoppel till hundarna, jättefina, i mina ögon.

Precis sådana som jag ville ha.

Skinn skulle väl hålla ordentligt, tänkte jag.

Har inte använt dom så jättemycket,

eftersom jag är lite knäpp...Ville ha dom till lite "finkoppel" om ni fattar hur jag menar.   

Jaja, hur som helst, så gick själva haken/låset sönder härom veckan?

Rakt av bara!!!



Men jösses....så mycket har hundarna inte dragit!

Kontaktade butiken, bara för att höra om flera koppel gått sönder,

men nej, det var inget dom hört något om.

Så i dag....då låg ett nytt koppel i brevlådan!!!!

Vilken otroligt snabb service, tycker jag.

Butiken heter Csigoras

Det är även därifrån dom flesta av hundarnas leksaker kommer.....här finns allt.

Bra kvalitet, och mycket prisvärt.



Dessutom ska vi testa den här badleksaken!!

En fyr, som är lagom allt!!!

Lagom tung, lagom stor...perfekt tror jag Ronja o Skorpan tycker.   



Så där, nu tror jag allt kom med från i dag.

Ganska ...eller jag tycker det är jättekul, det här med att blogga.

Jag kan gå tillbaka i tiden, och se precis vad jag gjorde då,   

vad som hände, eller inte hände, en specifik dag.

Kul och bra, helt enkelt.....för mig!


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

29 juli 2014 09:43

Czigoras är superbra :D
Skrattar glatt åt Ronjas bollande med kart! Här bollas det ofta o mer än gärna med tallkottar. Gärna i komination med ett litet "AAOOOYYYVOFF!" om du förstår vad jag menar. (Kotte ska med som souvenir in efter varje prom helst..... Mattes fötter är halvglada....)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Anneli

Anneli

29 juli 2014 10:46

Vilken toppenbutik! Att koppel går sönder på det där sättet brukar ta lång tid, måste ha varit något fel i tillverkningen.
Härliga bilder på hundarna.

http://chitassar.blogg.se

Susanne

31 juli 2014 23:50

Helt klart toppen, Anneli :-) Känns skönt att det finns vissa garantier. Är ju pass kostsamt med ordentliga koppel, då vill man att dom håller en lång tid.
(Det trodde hon också, ett fel!)
Allt gott, Anneli

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards