quilaoronja

Direktlänk till inlägg 30 juli 2014

Leka med vargen!

Av Susanne - 30 juli 2014 21:48


                            

Som sagt....aldrig hundar i poolen....

Så var det sagt, det hade vi bestämt.

Men, så hände något?

Jaaa, fråga inte mig vad.....en dag var dom i vattnet bara.

Och jag kan tillägga att det INTE var jag, som kom på den idén.

"Någon" har lite svårt med dom bedjande, underbara, söta, vackra ögonen som tillhör våra hundar.

Gissa vem?


Och jag, jag håller bara med!



"Snälla snälla....kan vi inte bada lite.....du och jag, matte?"



En sak håller vi stenhårt på dock.....hundarna får inte bada själva i poolen.

Så mycket som kan hända.....och dom har helt accepterat det.

Chanserna att hoppa i finns där hela dagarna, men dom gör det inte.


Däremot är det svårt att hålla dom borta om man själv går i.

Antingen har man hundar som springer runt och gnäller,

eller så gör man något trevligt, har en mysig stund med dom i vattnet.

Jag väljer oftast det senare.


Ronja och jag



Skorpan och jag


Berättade i går om telefon som blev utslagen, av vad vi fick besked om, åskan.

Stationen utslagen!

Nu var det inte alls orsaken......en "klantig gräv-kille" hade helt enkelt grävt av kabeln!!!

Gissa att han fick dåligt samvete, när maken,

som arbetar med detta, ringde honom i dag, hahaha.

Han sa till honom att ringa till mig, och förklara sig.....att det var hans fel att jag inte kom in på datorn!

    

(SKOJAR!!! För er som inte känner mig. Ibland är nog bäst att jag föklarar mig....)  


Hur som helst!!!

Nu har min kära make skarvat ihop allt igen, och jag är glad och nöjd.

Skulle tagit minst tre veckor, sa dom till mig.

Ska bli kul när Telia ringer och talar om att det är lagat....

"Jag vet....det var min man som lagade det!" Hahaha!


Skorpan i stargroparna   



Skorpan kan sitta helt stilla också....och bara vara så fin och gullig.....och allt!



Har förklarat för Ronja, att hennes valpar, som släpas ut varje morgon, 

nog vill komma in fram på kvällskvisten!

Det glömde hon visst i kväll?



Lilla hjärtat vad du är söt   

En vacker dag, då ....... men det berättar jag mera om senare.



Just det ja.....dagens rubrik, den kanske man undrar lite över...

Vi ska alltså träffa en varg, som råkar vara en vän till Ronja o Skorpan.

Ska bli så kul, och busigt   




"Vår hemlige vän"




Laddar, och hoppas att det inte är allt för varmt i morgon......

"Man vill ju kunna springa som en tok!!"

   



Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

31 juli 2014 10:18

Undrar hur många gånger jag hört berättas att det är hussen som faller värst för ögonen o tillåter det ena o andra :D
Kan inte låta bli att berätta.....
Mamma arbetade ju i kyrka o vid ett dop upptäckte hon att en liten svart mops rastades utanför (den väntade i bil annars).
Hunden var 8-9 mån o de pratade om att ha blivit hundägare givetvis, mamma hade väl 40 års erfarenhet då.
Bl.a berättade de att det faktiskt gått bra med det de bestämt, att mopsisen inte skulle få vara i sängen - sängen var hög o mopsvalpar är små så den kunde ju inte hoppa själv.
Efter 3 v byggde hussen en liten trapp......

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

31 juli 2014 23:48

Hahaha, klart han gjorde det!!! Ja, vad ska man säga om dom där hussarna? ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards