quilaoronja

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2014

Så hände det IGEN!!!

Av Susanne - 10 augusti 2014 20:45


    Men först lite bus!           

Värmen som vi haft, har gjort att hundarna gått på "sparlåga".

Inte mycket av deras speciella lek, inte mycket av deras jakt av varandra.....

Men i dag, då jäklar var det full rulle igen.

Jag älskar att bara titta  på dom, och försöka förstå deras språk.

Ronja är väldigt klar med sitt språk, och Skorpan vet exakt vad allt betyder.

Så Ronjas "arga-leken-miner" det är inget Skorpan tar på allvar.




Nu du Skorpan, nu blir det springa av!!!



"Men vad håller du på med, Ronja?" tycks Skorpan fråga!



Hon är en riktig "hoppe-tossa" den här Ronja!



Jaa, vad ska man säga

Man måste nog se hela hennes kroppsspråk,

för att förstå att detta bara är i glädje som hon ser ut så här.



"Du blev väl inte rädd, va? Skorpan???"



Så klart INTE!!



Skorpan hon retas hon.....

"Ta den då, om du kan!!"          



Konstaterar att dom har väldigt roligt tillsammans.

Inte bara i leken, utan så mycket annat.

Skorpan lär sig så mycket av Ronja, får så mycket trygghet....

Dom passar ihop, helt enkelt.


Uppfödaren till Skorpan har berättat massor av roliga

händelser i Skorpans första del av livet.

Som att hon var "ledaren" i kullen (dom var 9 valpar)

Hon visade sina syskon hur man tog sig fram till ALLA rum, trots kompostgaller i vägen.

Medan dom andra valparna stod och tittade på Skorpan, tog hon sats,

och sprang helt enkelt ner gallren.

PANG i golvet!!!

Inte blev hon rädd inte, sprang bara över det och in i det förbjudna rummet.

Under tiden stod syskonen i en klunga,

och tittade beundrande på sin syster, som var så himla tuff!

Skorpan vände sig till dom alla 8, och liksom gav tecken,

"Kom igen nu då, stå inte där o fega er.....jag har ju öppnat nu!!!"

(OBS!! Det här ser jag så klart framför mig, i min lilla hjärna....tror det

såg ut så här i alla fall. Har dock inga säkra bevis)



Kamma kamma och kamma,

det är det bästa sättet att få fällningen att ta slut lite fortare (tror jag)

Och fin blir hon ju....



Nu ska ni få höra.......det har hänt IGEN!!!

Skorpans liv, det går ut på att finna föda!

Hon letar ALLTID efter något ätbart...eller inte ätbart också, för den delen.

Majskolvsdieten, den vet jag inte så mycket om, mer än att mycket mängder av majs kommit ut.

Även delar av mittstocken på majskolven.

Kan bara hoppas allt är ute nu.

Men så i dag, jäkla hund, då smyger hon omkring i garaget, låtsas som ingenting, när man tittar på henne....

Jag fattar inte hur, men hon lyckades få upp knuten, på plastpåsen, vars innehåll var plåt.

Plåt som skulle till returpunkten! (ingen annanstans inte)

Vi hittar henne alltså stående,

med hela huvudet i påsen.....ätandes/slickandes på FOLIEFORMAR!!!

Formarnas innehåll, det hade varit kladdkaka!

Choklad, folie....inget av det speciellt bra för små hundmagar.

Hon skämdes så, när vi undrade vad hon höll på med.....

Hon kunde väl inte ha ätit folie, tänkte jag???

Joorå...klart hon hade det!!!

I kväll blänkte och glimmade hennes avföring så fint, så fint.


Men Skorpungen då?!

"Det var jättegott ju"



Tror all folie kom ut, utan att skada något på vägen.

SKORPAAAAAN!!!


"Nu är jag så trött, så trött....."



Skorpan "kväver" en gäsp...."Man kan ju inte gäspa på bild heller!!!"

Så söt!


Nej, nu hög tid att förbereda sig inför morgondagens......roliga grej!


Kram kram

Susanne

 
 
marianne

marianne

11 augusti 2014 09:12

Haha skrattar så tårarna rinner åt Skorpan, kan oxå se bilden framför mej, när hon sprang ner gallren.Koll ser tvåbeningarna mej?Nej ingen i sikte, då river jag "muren".Såja ni andra kom igen nu, äventyret väntar.

Kram Marianne

http://www.mapes.bloggagratis.se

Susanne

12 augusti 2014 15:57

Visst är det härligt, att få sig ett gott skratt. Hon ger mig väldigt ofta goda skratt, den lilla damen 😉
Kramar
Susanne

 
Solglitter

Solglitter

11 augusti 2014 09:21

Underbara bilder som alltid hos dig....härlig läsning ...ja så är hundlivet...hahaha...man blir aldrig uttråkad!! :)
Ha det så gott vännen
Kram Lollo <3

http://solglittret.blogspot.se

Susanne

12 augusti 2014 15:53

Tack rara du, vad du är gullig.
Allt gott till dig också
Kram
Susanne

 
Eva H

Eva H

11 augusti 2014 11:15

Du Skorpan......
Nä, det är nog ingen idé..... ;)
Mannen med unga welsh springer-pojken jag mötte igår, han berättade hans mormor haft en amris som blev 22!!! Den åt tydligen en hel del båda mörk choklad o lök genom livet :D

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

12 augusti 2014 15:55

Hahaha, härligt! Kanske man får plåtmage, när man provar precis ALLT?
Allt gott till dig 💕

 
Anna Wilma och Nitro

Anna Wilma och Nitro

11 augusti 2014 12:56

Amen tokiga hund !!! Tur det kom ut och hoppas hon slutar upp med det hon håller på med , så får man ju inte göra. Kram Anna

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Susanne

12 augusti 2014 15:51

Ska hälsa henne det, Anna 😉
Kram på dig
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards