quilaoronja

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2014

Det var på tiden!!

Av Susanne - 24 augusti 2014 20:13



Ibland går det allt för lång tid mellan gångerna, som vi träffar barnbarnen.

Alla har mycket att "stå i", men i dag var det dags!

Ingen tvekan om att det även blir ett kärt återseende,

mellan hundarna och Mille o Meya.

Några "rara" bilder på barn med hund.....vissa mera suddiga än andra    


           

           



Det mest fantastiska, det är att se hur en "liten" treåring,

har full koll på en stor hund som Ronja!

"SITT RONJA!!"

"STANNA RONJA!!"

Och Ronja gör som hon blir tillsagd.....Det gillar vi, och så ska det ju va'   



Även Skorpungen vet vem man ska lyssna på   




Milton och Ronja!




Efter en mysig träff med våra underbara....var det dags för flickorna att få sitt.



TRÄNING stod på schemat!!!

(Skulle vilja ha tränat mycket mycket mera i veckan som gått,

men det blir inte alltid som man tänkt sig.

Mycket strul med allt möjligt, som jag bara måste ta tag i.

Urtrist, men nödvändigt!)

  


Först lite bensträckare och uppvärmning.....eller vad man nu ska kalla det här?



Haha, snopen min på Ronja, när Skorpan tar sig ton!!!

"TA DET LITE LUGNT NU RONJA!!!!!"



"Ok....vi är vänner.....<3"

Älskade hundar   



Vad tränade vi på då?


Skorpan - Fritt följ, rutan, läggande under gång!

Kursdags i morgon igen, KUL!!



Ronja - Dragträning för hela slanten! Plankan och slalom!

Summa av träningen - Godkänt! Eller kanske lite mera   



SLut för i dag   

Kram

Susanne

 
 
Lotta

Lotta

25 augusti 2014 17:33

tusen tack för din kommentar i min blogg och jätte roligt att du tittade förbi på sidan:) Härligt att få umgås lite med barnbarnen:)<3 jättefina bilder på barnen och hundarna:) måste bara fråga vad du har för kamera kanon bra kvalite på bilderna!:)

http://http:/woodmoresblackvelvet.blogg.se

Susanne

28 augusti 2014 01:30

Tack själv :-)
Jag använder Nikon, byter objektiv hit och dit ;-) Och fotar mycket mycket.... :D
Allt gott
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards