quilaoronja

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2014

Usch, så otrevligt!

Av Susanne - 25 augusti 2014 21:42

I dag fick jag bli så där arg.....   

Inget bra alls.....men när jag blir spydigt behandlat,

alldeles utan anledning, då blir jag helt enkelt arg,

och nu råkar jag ha en blogg, där jag kan skriva av mig...känns ganska bra   


  I dag skulle jag anmäla oss till ytterligare ett arbetsprov.

Har en lapp på kylen, där ALLA datum för tävling och sista anmälan står klart och tydligt.

Den drog jag ut från sennenhundklubbens hemsida, innan alla tävlingar startade för i år.

    


Bra va!

Så i dag, 25 Augusti, då gick anmälan ut för arbetsprov i Lindome.

Tävlingen är, eller skulle vara den 20 september.


Tilläggas kan, att vi planerat ALLT efter dessa datum.

Fjällvandring, barnvakt, hotellvistelse....m.m


     

För att "skoja till det lite" (en jäkla dum idé) så skickade jag ett mail

till den som skulle ha anmälan,

och skrev bara något i stil med att jag var ute i sista stund, sista dagen,

och att det var ju slarvigt av mig, men att anmälan kommer straxt

Ett onödigt, men trevligt mail bara.


Gissa att jag höll på att ramla av stolen, när jag får till svar,

att sista anmälan gick ut den 18 Augusti!!!   


Nu förstod jag ingenting?

Jag hade ju mitt utdrag på kylen med alla datum!?



Vart fanns då den informationen?

PÅ HEMSIDAN!

Men, jag är aldrig inne på hemsidan!

Varför skulle jag vara där?

För att se om några datum ändrats? Eller?


                       

När jag skickade en kopia av mitt utdrag, så fick jag bara en radda med ???-tecken till svar   


Nästa mail var inte trevligare på något sätt.

Och det av en människa, på som sätt o vis är ansiktet utåt inom en stor klubb.

SKAMLIGT, det är bara förnamnet.

Så otrevligt bemött var länge sedan jag blev.



"Jag ringer upp", tänkte jag, istället för att skriva.

HA!! Tror ni jag fick svar!? Så klart INTE.....FEGT!

Nu tänker inte jag nöja mig med detta....Vi vill tävla, det är det vi tränar för.

Ändrar man datum hux flux, då måste man väl informera så att alla har en chans att få reda på det.

Och så många är vi inte som sysslar med denna sport.

Jag kan tycka att det skulle mailats ut till oss som brukar tävla, så vi haft en chans.

Jag tror nämligen att klubben vill ha tävlanden till sina tävlingar.

Att ordna med domare och allt annat, för endast ett ekipage, det är nog inte ok.



Jag hoppas verkligen, att vi får möjlighet att köra arbetsprov i Lindome,

även om det nu blir väldigt besvärligt med allt (pga datumbytet).



Måste säga att jag "tappade sugen" lite iom detta.

Inte så mycket för datumbyte, utan för behandlingen av oss som tävlar.

För att tävla lägger vi ner massor av tid till träning,

och det är långa resor för oss alla, eftersom tillfällena är få på ett år.


Efter några telefonsamtal med mycket trevliga människor, som sitter i bestämmandeposition,

hoppas jag att det ordnar sig till slut.

Tror det är flera än jag, som inte ständigt "hänger på" hemsidan, för att se ev förändringar.




Så där ja....känns ganska bra att fått allt det där nerskrivet.


Dagen i dag då, joo, träning så klart!

Testade en ny variant med Ronja i slalomen....vi får se vart det leder.

Får svar i morgon, när vi har "storträning", med hela banor, och alla dragvänner på plats.

Då får vi se om min lilla idé gav resultat.



Skorpan då, joo, det tränades "rutan", vilken hon har börjat förstå, tror jag.

Men självklart är det lång väg kvar.

"Rom byggdes ju inte på en dag" har jag hört.

Något som gick kanonbrqa, det var läggandet under gång.

SMACK i backen, sa det, när hon slängde sig ner!   





Ni kanske la märke till bilderna mellan textraderna.....Inte ett ord skrivet om dom,

vilket kanske är överflödigt i dag.   



Dags att ladda för en heldag i morgon.....hel dag med bl.a träning av olika slag.

Just det...Skorpan fick åskådare i dag...en dalmatiner tittade på, vilket var bra störning för oss.



Du är dukitg du, Skorpunge   




Kram på er

Susanne


 
 
Susanne P

Susanne P

27 augusti 2014 18:04

Morr! Det är inte "bara" att anmäla sig till prov... :(
Kram

http://www.susannep.blogspot.com

Susanne

28 augusti 2014 01:25

Näe, exakt, Susanne. Mycket som ska klaffa, och i det här fallet, mycket som redan hade ändrats, och nu för sent att ändra tillbaka. Bl.a skulle jag gått en BPH med Skorpan, som jag väntat på! Illa!! :-/
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards