quilaoronja

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2014

Matte fick......"hjärnsläpp"?!

Av Susanne - 31 augusti 2014 21:51


Jaha, då var vi på väg hem igen, efter en trevlig helg med likasinnade.

Vi som håller på med drag, vi lägger ner en hel del tid på vår träning,

att sedan få chansen att tävla, och se om träningen håller, det är liksom det man väntat på.


I dag var det dags, och efter att ha lyssnat på regnet som vräkt ner hela natten,

och fortsatte vräka ner hela morgonen, kändes det såå typiskt.

Klart att inte vädret har någon betydelse egentligen, men spöregn, njae, det gillar inte jag i alla fall.


Någon måste ha hört min önskan,för när vi började tävlingen, då slutade regnet falla.


Banvandring!




Samtal......och lite mysstund, innan det var dags för Ronja och mig på plan.

 



Kom igen, nu kör vi!!!

Ronja var taggad, och på riktigt bra draghumör.

Första moment......SLALOM!!!

Den där jäkla slalomen......

 



JAA.....hurraaaa, vi grejade slalomen!!!

Inte full pott, men väl 8 poäng!

Gissa att jag var glad....ÄÄÄNTLIGEN!!


Joo, jätteglad!

 



Så tunnel.....

 




.......och bro....10 poäng på båda!!!

 



Backa och platsligg.....

 




10 poäng på dessa moment också!

 



Hur glad var jag då, tror ni!

Galet! 

Tävlingsnerverna var som bortblåsta,

jag blev så himla ofokuserad och stirrig, 

att jag inte visste var höger och vänster var längre.

Plankan som Ronja var så duktig med, där sa jag helt fel,

och min stackars vovve visste inte var hon skulle till slut?

Och så korsningen då, som hon nog aldrig missat.....noll där också.


Jag kan inte säga annat än att jag ändå är såå glad och nöjd.

Jag vet att hon kan alla moment, men Ronja börjar nog fundera lite över sin matte.

Ska försöka jobba på det, till nästa tävling.



Skorpan fick nöja sig med att vara publik i dag.

Snart är det din tur Skorpan, att tävla med dom stora hundarna.

Se och lär.....

"Söt-nöt"

❤️

 




Så var det över för den här gången, och vi vände bilen hemåt igen....

Ca 40 mil enkel resa.

Ja, vad gör man inte.....

Det första vi gjorde, det var att stanna så hundarna fick leka och busa ordentligt,

så där som dom älskar att göra.

 




Glada hundar.....trots att det kanske ser lite väl tufft ut.

 




Underbara Ronja ❤️

   




Stort tack till er alla fina vänner,

som haft era tummar knutna, och som jag vet skickat oss en tanke.

Och till alla som skrivit så gulliga ord till oss.

Tack även till Jennie, som hjälpte mig med fotandet 💕


Det räckte inte inte riktigt den här gången heller, 

men vi ger inte upp


Kramar

Susanne


(Nu får vi se hur det här inlägget blir, 

om det fungerar att blogga i bilen....)

 
 
Susanne P

Susanne P

31 augusti 2014 23:48

Vilken dag!!!!
Grattis till en lyckad dag! Jo, den var lyckad i mina ögon. Vilket härligt samspel mellan dej och underbara Ronja.
Och ett litet tips till Skopan; se och lär men lyssna inte alltid på matte när tävlingsnerverna sätter hennes nerver på prov! ;) ;) <3

Kram <3

http://www.susannep.blogspot.se

Susanne

2 september 2014 01:38

Visst var den lyckad, även om vi inte nådde riktigt hela vägen. Det var så mycket annat som gjorde mig glad. Dom är helt fantastiska, våra älskade vänner, eller hur?
Kramar till alla flickorna från oss

 
Anna - Hundarna o hönsen

Anna - Hundarna o hönsen

1 september 2014 14:16

Förstår du blir nervös :P inte konstigt att du tappar bort dig ibland , det är ju mänskligt !!! Men grattis vad skoj att det går så bra, ni är duktiga som övar och kämpar :D

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Susanne

2 september 2014 01:33

Skönt att höra att det finns flera som kan klanta till det ;-)
Tack, Anna, jaa det känns jättebra att det går så bra nu.....Ska bara jobba lite med min matte ;-)
Hälsningar
Ronja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards