quilaoronja

Direktlänk till inlägg 2 september 2014

Det är nog det bästa.....

Av Susanne - 2 september 2014 22:07


                                                  
           

Jo, visst är vissa dagar lite jobbigare än andra,

men tar man tag i sig själv, och gör något som vi älskar att göra, då går det an.

Det är det här med skogen!

Den har någon som får mig att må så himla bra.

Att gå där på lederna, utan att veta vad som döljer sig bakom nästa krön, bara insupa ALLT.

Jaa, det gör att man orkar......



Våra tokstollar, som älskar att fara runt och jaga varandra över stock o sten.



Bara att se denna natur framför sig,

och så klart våra fyrbenta vänner som lunkar fram på stigarna,

Det är livskvalitet.



Lite varmt var det i dag, men det fanns sjöar att svalka sig i.



Och när man svalkat sig, då får man lite tokryck igen.



Fikastunden, den är också viktig!

Ben till ALLA vovvar.

Skorpan!


Mammut!


Ronja!



Spännade.....



"Kom, vi måste bara gå in o kolla....!"



Tre vänner       



En bild till uppe på stenen bara....



Måste bara ställa en fråga.

Vad är det för fel på folk?

Joo, jag kan förstå att "nöden inte har någon lag"

Om man får panik, och måste uträtta sina behov när man är i skogen,

går man inte undan då?

Jag vet inte hur många "toaletter" vi gick förbi i dag?

Folk hade satt sig precis överallt.

Var som helst där man stod, helt enkelt.

Det är sååå vidrigt!!!!!


Och har man då hund, så hittar dom alla dessa ställen, som iofs var precis där vi gick.

Vid ett obevakat ögonblick, då hade Skorpan letat upp "en hög" och kastat sig ner o rullat i ....Ja, SKITEN!

      

Jag är inte så värst pipplig av mig, men det här, det kräks jag nästan av!!!



Tur det fanns sjöar där vi gick.

Några simturer, så var det värsta borta.....(inte doften förstås)



"Jag hämtar, jag hämtar!"



Så fin du är Skorpan, när du står och sträcker på dig så där.....

och tror att kompisen leker kurragömma med dig, hahaha.



Inväntar Mammut och hans matte!



Tänk vad mycket fina leder det finns i Sverige!

Och varje gång man går en led, så slås man av att man ALDRIG ser en endaste liten människa?

Var är alla?

Jobbar, det förstår jag, men det spelar ingen roll vilken dag i veckan man går,

inte vilken tid heller, för den delen.

Vi är helt ensamma.



Ännu ett litet stopp på vägen, för vätskepåfyllning och lite vila.

"Jag vaktar ryggsäcken, matte, så ingen tar din matsäck!"

Så omtänksamt, Skorpan   



Mammuts matte, som tycker han liknar Dumbo, med sina stora öron.

Tur dom inte står rakt upp av sig självt   



Söt hund!!!   



Det var en litet smakprov av dagens vandring.

Det är vackert, och det är skönt!



Nähe, bäst att göra klart inför morgonens lasarettsbesök.

Okristligt tidigt, i mina öron...men det måste gå det också.

Skulle ligga kvar ett tag, ville dom, och jag gör ju som dom säger......ALLTID (nästan)


Huvudsaken är att jag blir hjälpt av alla dessa injektioner, och det blir jag.

Sitter väl inte i så särskillt länge, men man bryter liksom den onda cirkeln,

om ni förstår hur jag menar.



Kram

Susanne

 
 
Susanne P

Susanne P

3 september 2014 20:32

Absolut att det finns inget bättre än att strosa i skogen med dem man älskar mest av alla! <3

Men att folk skiter i skogen har jag svårt att gilla! Hur kan man sätta sig nästan på en stig? SÅ nödig kan man väl ändå inte vara ...eller?
Fy, usch och blääääää!!!

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

 
Sofia

Sofia

3 september 2014 20:57

vackra bilder!
Vilka dumboöron :-)

http://www.echosierra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards