quilaoronja

Direktlänk till inlägg 6 september 2014

Jag törs inte!!!

Av Susanne - 6 september 2014 22:40


                                                  
         

Hon kan göra vem som helst glad hon!

Ronja är en liten tok, det har vi alltid sagt.

Trodde nog att det skulle avta, dessa tokiga ideer som hon hittar på....men icke då.

Snart fyller hon 6 år, och beter sig precis som en valp.

Det är så roligt att bara titta på henne....


En nygammal leksak kom fram i dag.

Precis som ett barn...."WOOOOW, den där har jag letat jättemycket efter ju!!!"



Så springer hon iväg och hoppar o studsar.....för att i nästa stund trä benet genom ringen....??



Och fortsätter springa med benet i ringen....."TJOHOOO, skitkul det här!"



Man får hjärtat i halsgropen ibland, när hon far i väg i full fart,

samtidigt som hon sliter i ringen, som ju sitter fast i benet!!



   

Sa jag att vi kallar henne "Tok-Fia"!



Till slut, jaa, då får även Skorpan vara med och känna på den här fantastiskt roliga leksaken....

Men bara känna lite....



"HAHA, nu tog jag den....nu är den min min min!!!"



"Jag lät faktiskt Skorpan tro, att hon tog den från mig!"



"Och jag har ju bollen nu, den är också skitrolig!!"

"Kom och ta den om du kan, Skorpan!"



Mjae....det törs jag nog inte.....Man får allt vara lite försiktig!"

"Att ta Ronjas saker, det kan betyda ett mindre krig"

"Och det vill man ju inte ha"



"Kanske är jag lite väl hård mot lilla Skorpungen ibland....?"

"Jag ska vara jättesnäll nu"



"Om jag ligger så här, då vet Ronja att jag inte vill bråka med henne.....och hon...



...just det, hon brukar komma och leka MED mig, när jag ligger så här!"



"Vad roligt vi hade, Ronja o jag"

"Vi är allt väldigt bra vänner, hon och jag"



Milton och Meya, (våra barnbarn) har varit här i dag också,

och då blir det ännu mera lek än vanligt.

Hundarna är så klart med på allt dom hittar på.


Käka äpplen t.ex

Det är gott det.

Skorpan skulle nog kunna äta hur mycket som helst....finns ingen botten.

Och Ronja, jaa, hon "dödar" äpplet innan det går att äta det.



Den proceduren kan vara väldigt lång......jag menar "döda-äpplet-prodceduren"



Näe, tyvärr Skorpan, nu blir det inga mera äpplen för din del......

"TYPISKT!!!"   



Tror jag vilar lite då......skönt här i gräset.....



"Blundar lite bara......jag sover INTE.......Zzzz.....Zzzzznaaaark!"



Skulle ha berättat en sak här i dag, tänkte jag.....men nu blev det så mycket annat,

så jag tar det i  morgon i stället.

Eller, det känns lite skrytaktigt kanske....

Det handlar om Skorpan, men, äh, jag tar det i morrn   


Mörkerträning hade vi i kväll.

Jösses vad det helt plötsligt blir mörkt fort nu?

Ronja, gissa vad hon fick göra....självklart Plankan och T-korsningen.

Använde oss bara av "pluppar" på marken i korsningen nu, precis som det är på tävling.

Hon var lika glad över att få dra i dag som sist.

Det är liksom det bästa av allt.

Ni tror mig väl inte, men både plankan och korsningen gick hur bra som helst!

Joo, jag vet att hon kan, problemet är JAG!!!

Hårdträning på matte, med andra ord!


Skorpan fick sig också ett drag-pass

När hon har sele OCH vagn på sig, då är det toppenkul, tycker hon.

Och jag vet inte vad som hänt, men först, när selen ska på, då går hon sin väg?

Hon talar ganska tydligt om för mig vad hon tycker.

Men så kör jag med Ronja en stund, då hänger Skorpan med bredvid.......och efter en stund,

då kommer hon och VILL HA selen på.

Skorpan tränade FRAMÅT och STANNA, medan matte tränade på HÖGER-VÄNSTER!!


Jag är en supernöjd matte,

och jag är så glad över dessa två hundflickor      


Kram

Susanne

 
 
SytantenSytanten

SytantenSytanten

7 september 2014 01:23

Vilka härliga bilder, dom talar sitt eget språk. Både Ronja och Skorpan kan ju massor med bus. Dom är så söta dina "flickor". Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

7 september 2014 02:17

Tack så mycket, Bettan. Vad glad jag blir :D
Jaa, dom är allt lite tokiga, men på ett bra sätt. Så roligt att bara studera dom i deras galna upptåg ;-)
Kram kram
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linda

7 september 2014 12:25

Du får alltid till så bra bildserier som berättar en liten historia och bilderna uttrycker verkligen texten som du lägger till. Du har verkligen två toppentjejer!

Susanne

7 september 2014 21:02

Tack så jättemycket, Linda. Gissa att jag blev glad över din kommentar
Allt gott
Susanne :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards