quilaoronja

Direktlänk till inlägg 10 september 2014

Du måste säga det.....tydligt!

Av Susanne - 10 september 2014 20:30


Här var väldigt länge sedan vi var!

Hade nästan glömt bort dom fina promenadslingorna vid Lövstad Slott.

Här finns massor av historia att "gotta sig i", och det gillar jag.

Mystisk blodfläck på golvet? (som INTE går bort)

Den finns i rum nr 13!, där det bodde en ung man, som duellerade med sin bästa vän om en flicka.

Han bars svårt blödande till sitt rum, där han förblödde,

och det sägs att det är hans blod på golvet än i dag.



Den här killen, Crendo,  

       och hans matte gjorde oss sällskap i dag.        



Även Crendo blev smått förälskad i Skorpan.

Vi försökte få Skorpan att säga ifrån ordentligt när Crendå blev lite väl närgången,

i sin iver att uppvakta den här tjejen.

Ibland lyckades hon riktigt bra!




Näe, Ronja är det ingen som helst idé att någon ens försöker uppvakta.

Hon älskar att leka, och då menar hon ENBART LEKA!

Men det blir ingenting mera än så, då säger hon ifrån på ett mycket effektivt sätt.

Inte alls högljud, hon ger bara en blick, och man ser hur det drar i mungipan på henne.




Ronja har fått någon tanke om att hon ska kasta sig på Skorpan,

när hanarna blir för närgångna???

Varför gör hon så, tro?

I övrigt är hon ju så mån om Skorpan, verkar skydda henne...

Men jag tänkte på en sak.....hon kanske talar om för Skorpungen,

att det är dags att hon lär sig sätta "gossarna" på plats!?

Vad tror ni om den teorin?



Fina Crendo, som blev ganska ordentligt utskälld av "töserna"

"Men vem bryr sig", sa han   



"Fika...var det någon som sa fika??"



"Vi är alltid på plats, när någon säger fika!"



En härlig promenad, som bjöd på både regn och lite lite sol.

Kaffe intogs på en bergknalle....så där perfekt, ni vet...





Bara några bilder till först.......

Slottets gamla vaktstuga!



Gissa vad jag just såg?!

Att Skorpan och Ronja ser/är nästa exakt samma storlek!

Bara massor av kläder som saknas på Skorpan.






Det är nu hög tid IGEN, för mig att inta vågrätt läge.

Morgondagen kommer bli såå rolig.....och dom har lovat SOOOL!!!



Kram på er alla

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards