quilaoronja

Direktlänk till inlägg 16 september 2014

Det går rätt fort!

Av Susanne - 16 september 2014 19:58


Tänk va, det har snart redan gått en hel vecka, sedan Skorpan råkade ut för det hemska,

med en fastkilad majskolv i tunntarmen!

I dag tror jag nog att jag kan säga att det går åt rätt håll.

Efter att alla tänkbara valpsubstitut togs bort i går, även spengummi,

så har hon inte "pipigt" så där väldigt mycket i dag.

(Tack för det)


Och Ronja, kloka underbara Ronja, hon tar det såå försiktigt med sin vän.

   



         Små korta promenader, det blir inte så mycket mera just nu, men det gör inget, säger Ronja.

Hon finner sig i det mesta.

Jo, hon och jag tränar en hel del, medan Skorpan får titta på.

         



Tillbaka till Skorpan!

Det hände en sak i dag, som gjorde mig ganska....ja, undrande?

Skrev till en "gammal bekant" och berättade vad som hänt Skorpan.

Människan i fråga känner både Ronja o Skorpan rätt väl.

Får då till svar, att det händer ganska ofta att hundar dör, EFTER  operation i tunntarmen.

Först blev jag rädd, men så har jag pratat med flera med erfarenhet av liknande operationer.

Klart att det händer att hundar dör, en operation är alltid en operation.

Det kändes som det sas mest för att skrämma mig.

Jag gör verkligen allt för Skorpan, allt för att det ska gå så bra som möjligt.




Det största orosmomentet är väl om tarmen inte skulle hålla tätt,

och/eller att hon får en infektion.

Vad tror ni andra med erfarenhet.

Orkar inte oroa mig mera nu.......  

Såret ser så torrt och fint ut, hon verkar inte ha det minsta ont.

Det är egentligen bara tröttheten, som är helt naturlig.




En liten promenad i stan tillsammans med husse, det är kul!!!

Här har Ronja fått syn på sin absoluta favoritsak.....

  

Skorpan får tyvärr inte hänga på Ronja,

även om hon hemskt gärna skulle vilja!

  


  

Ronja fick syn på en brunn!!!

Den stod en bra bit bort, men hon gav sig inte, hon skulle bara dit!!!

BRUNNSTORPS-HUNDEN!!!  


  

Lycka, det är att hitta en fin brunn!



Och så lite konster.......



"High Five" på re' husse!


  

Hittade en liten liten sten, som man inte behövde hoppa upp på,

den fick Skorpan kliva upp på......

Hon har givetvis lärt sig av Ronja hur roligt det här är.

"Så väntar man lite här bara, medan matte fotar!"

"Då blir hon sååå glad, min matte"



Lova att du blir bra nu, Skorpan, och INTE får några komplikationer!!!

  


Kram

Susanne

 
 
Susanne P

Susanne P

16 september 2014 23:55

Jag har ingen som helst erfarenhet av såna operationer men hoppas och känner att det kommer att gå finfint för Skorpan!
Och du har ju full koll på henne så om det skulle vara nåt som inte verkar OK så har du känslan att se det.

Kram till er <3

http://www.susannep.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

17 september 2014 09:44

Lite dumt skriva så tycker jag.
Att tala om vilka tecken på ev. komplikationer man hört om må väl vara, men oroa dig genom att varna för dödsfall... Njaa, lite annorlunda kanske.
Jag tycker du ska göra vad du kan för att INTE oroa dig även om det är svårt. Hon fick komma hem tidigt, bajsade långt före veterinär räknat med. Hon verkar pigg och glad. Hon har en matte med "känselspröt" för sina hundar.
Jag tror helt klart på tillfrisknande!
Kram!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ingen bild

Solveig

17 september 2014 14:02

Hej Usch vad okänsliga en del personer är, måste alltid berätta det värsta vare sig det gäller sjuka människor eller djur.
Du känner dina hundar så väl och märker snabbt om något är fel och jag tror att eventuell infektion eller bristning hade visat sig nu, sådant kommer ju ganska nära inpå operationen(i alla fall på människor).Håller tummarna för er, Skorpan ser ju pigg ut!
Kram !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards