quilaoronja

Direktlänk till inlägg 27 september 2014

Tråk-inlägg!

Av Susanne - 27 september 2014 22:25


Som vän och medmänniska, tycker jag det är viktigt att lyssna.

Lyssna om någon mår dåligt...eller bra också, för den delen.

Kanske har jag inte några svar, eller lösningar, men jag lyssnar.....tröstar.....finns.


Jag är nog ganska positiv, ser lösningar hellre än problem.

Vissa saker är självskrivna i min värld.

Ibland tar jag nog på mig för mycket, vill hitta lösningar åt andra, men så klart kan jag inte det.

Det är sådan jag är, inget jag tänker på......MEN....

Ibland, då kanske jag också behöver ett ord på vägen.

Jag är ingen supermänniska!!

Jag har väl mig själv att skylla, uppfattas nog som stark?!

Men det är väl ingen som är så fullkomlig!


        I dag sköljde det över mig, när vi gick där i skogen, hundarna och jag.    


Först kom ett minne fram.......sedan ett till.....tankarna for iväg.

Helt plötsligt var allt bara jobbigt.


Det är då det händer!

Då kommer dom, dom mest underbara varelser, och slår sig ner på varsin sida om mig.

Jag sitter i en "pöl", med tårar som droppar......då är dom där.

Ronja och Skorpan!


Det behövs inga ord, bara deras närvaro.....det vet dom.

Ögonen som tittar på mig betyder ALLT.

"Hur är det, Matte?"



Så startar dom en uppvisning, jaa, det ser ut som en uppvisning,

när dom springer och spelar "apa" bägge två.

Dom vet säkert att är det något som får mig att le igen, då är det dom två tillsammans.

Springandes som små tokar....



Straxt är dom tillbaka vid min sida igen.

"Puss på dig matte, är du glad igen nu?"


Vad vill jag då ha sagt med det här?

Joo, alla behöver nog ha någon som bryr sig.

En vän som lyssnar, och inte bara pratar om sig själv och sitt.

Omtänksamhet, inte glömma bort att ge, inte bara ta.


Jag kommer aldrig att sluta krama om och bry mig om hundarna,

för jag vet, att dom ALLTID är där för mig.

Ge OCH ta, en balans som är viktig, men som jag tror många glömt bort.




Jag var nere i "pölen" en sväng i dag, men tack vare så många fina, omtänksamma vänner,

som betyder så mycket för mig (ni vet nog vilka ni är) så känner jag mig ok igen.

Det är vid tillfällen som dessa, som man kan skilja "agnarna från vetet".


Jag kommer inte gå in på anledningar och orsaker, för det här är ju en hundblogg.

Men en hundblogg med känslor....


Nämnas bör också, att Skorpan är näst intill helt ok nu.

Kom just på i dag, vilket datum hon blev så sjuk och opererades.

Den 11 september!!!

Detta hemska datum, med allt fruktansvärt som hänt tidigare.

Känner mig så tacksam över att hon faktiskt klarade sig.


Kramar

Susanne


 
 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

28 september 2014 00:21

Åhh vad skönt att Skorpan är helt bra nu :)

Men oj, inte roligt om du mår dåligt. Bor tyvärr inte så nära men jag finns ett telefonsamtal bort om du vill prata och lätta dina känslor. Jag lovar att lyssna om du vill prata <3

Kram <3

http://www.schafertjejerna.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

28 september 2014 00:45

Jag vet, Ann-Margret, jag vet att du alltid finns där, liksom jag finns här för dig. Känns så skönt att veta.
Så farligt är det inte, mer än att man kanske inte är så tuff o stark alltid. Ibland kommer det över en, allt på en o samma gång. Då kan det kännas tufft. Men inte för någon längre tid, det är liksom inte jag.
Kramar och tack <3
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ingrid

28 september 2014 08:56

Ja vad vore vi utan våra vänner och framförallt hundar. Är det nån som känner av oss så är det i första hand de på 4 ben. Där behövs inga ord.
Så glad att hela familjen är sprallig och glad igen. Att se Skorpan skutta runt som förr är ju helt otroligt ❤️

 
Sofia

Sofia

28 september 2014 09:29

Så läskigt att d var 11 september. Det datumet betyder bara otur. Så skönt att hon är ok!

http://www.echosierra.se

 
Emelie

Emelie

28 september 2014 10:16

Gråt fyller också sin funktion och jag förstår hur det kan komma över en ibland. Du är alltid välkommen!! Kram

http://http ://finarossinas.bloggplattform.se

 
Eva H

Eva H

28 september 2014 10:47

Oj vilken igenkänning det blev.....
Här saknas ibland de där lyssnande öronen på 2 ben, men de på 4 finns ju alltid :)
(Assar har blivit riktigt bra på det, jag tvivlade i hans vildaste period)
Krama om dina kloka flickor från mig!
(11e sept har det hänt mycket. Chile, New York, Anna Lindh, och så nu Skorpan då....)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Annelie

Annelie

28 september 2014 13:16

Ett människoliv innehåller alla sinnesstämningar. Glädje, ilska, rädsla, gråt. Ingen är enbart stark eller svag....Så skönt att hundarna finns när du mår dåligt, och att Skorpan återhämtat sej ifrån den hemska majskolvshistorien......

http://www.fjäderpennaochkladdkakor.blogg.se

 
Ingen bild

Johanna

28 september 2014 15:48

❤️❤️🐶💐🍫🍔🍟❤️❤️
Kram

Susanne

2 oktober 2014 02:00

Tack, Johanna

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

28 september 2014 21:52

Det värmer! Det är en fantastisk känsla att ha Er. Några av er känner jag lite mera än andra, men det spelar liksom ingen roll här. Vänner är Vänner. Tack så mycket, ni är så fina <3
Kramar
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards