quilaoronja

Direktlänk till inlägg 29 september 2014

Vet vem ängeln är.....<3

Av Susanne - 29 september 2014 19:07


                           

Så glad!!!

Så otroligt tacksam!

Jag lovar, inget mera ältande nu......bara en gång till.....

Att Skorpan finns här, det är otroligt skönt, och hon måste haft änglavakt....

ÄNGLAVAKT!!!

Då vet jag..... <3



Och nu blev det ännu tydligare, nu vet jag vem som hade en tass med i allt detta.

Vem som gav mig den där känslan av att det var bråttom!

Väldigt bråttom.


Jag var ledsen, lite nedstämd häromdagen, och egentligen fanns det ingen synlig anledning.

Men en vän fick mig att se allt.

Det var som att chocken kom i efterhand.

När en olycka händer, handlar man/jag rent instinktivt.

Blir rationell, har en plan....inga känslor läggs in, det skulle aldrig fungera då.


Så klart kommer allt ifatt en....


Men nu så, nu är jag på "banan" igen.

Precis som det ska va'!

Man kan inte bli annat av att vara tillsammans med dom här två varelserna.




Först på dagens schema....bilbesiktning!

MVG på pappret = PUH!


Hade lastat på dragvagnen, för lite träning efteråt.

Nu är det ju snart dags igen, för årets sista tävling.



Nu har jag inte möjlighet att träna alla moment, men dom som enbart kräver koner, det går bra.

Slalom.....denna hemska gren.

Det händer något med MIG när Ronja ska köra slalom?

Jag får en annan röst, beter mig högst märkligt i hennes ögon.

Stackars henne, med en förvirrad matte.


Hon klarar sig utmärkt utan mina ord, det märkte jag i dag.

Kan man köra slalomen utan att jag säger något?

Ska kolla upp det....


Så gjorde vi det igen.....

SPRANG!



Sträckte ut, sprang, lekte, njöt.

Det var förenat med livsfara att sitta där i gräset, och försöka fota....

Ibland undrar jag om dom såg mig, när dom schwissade förbi mig,

eller om det bara var tur att dom missade mig?

WROOOOM!



Det behövs inte mera än en blick på detta, för att jag ska må bra.

Två glada, friska underbara hundar......




Som sagt......det gäller att vara beredd på en Skorpa i linsen.....




Tanken var att Ronja skulle få sig ett bad i dag.

Hon är såå skitig, vilket man kanske inte kan tro av bilderna att dömma.

Joo, dom vita delarna tycker jag ska vara vita, och det är dom inte?!

Får se hur vi har det i morgon......Känner jag mig själv rätt, och det gör jag nog,

så kommer jag börja med båda hundarna, vilket tar sin tid......i stället för,

som jag alltid tänker, ta en hund bara.




Skorpungen fick sig iofs ett bad av personalen på djursjukhuset när hon låg inlagd,

bara för att dom tyckte så synd om henne.

Hon ville att alla skulle bry sig om henne, och bara henne, hela tiden.

Söt-Skorpan!



Hemma igen, efter en dag på äventyr.

Då är det bråttom bråttom!

HUNGRIGA


"Men, så se till och öppna dörren nu då!!!"

"Innan vi svälter ihjäl här"



Kram

Susanne


 
 
Ingen bild

Ingrid

29 september 2014 23:52

Läser med ett påklistrat leende 😄
Din blogg å dina hundar har den inverkan på mig, oftast. Utom när Skorpan skrämmer livet ur en 😁

 
Eva H

Eva H

30 september 2014 10:12

Här les alldeles spontant :D
Jag tänkte faktiskt på det där att du kanske haft lite VÄL mycket att bekymra dig om en tid, det brukar ju tyvärr "slå tillbaka". (Förekommer en del här nu, skulle inte våga mäta blodtrycket precis)
"Matten? Hon får väl akta sig?!?" eller nå't, antar jag de resonerar :D
PUSS till dem!

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

2 oktober 2014 01:59

Jag väljer att tro på den tanken, Eva :-)

 
Annelie

Annelie

30 september 2014 17:16

Håller med ovanstående, man kan inte annat än le och läsa med förväntan.....Vilket team de båda fotomodellerna utgör =)

http://www.fjäderpennaochkladdkakor.blogg.se

Susanne

2 oktober 2014 01:59

:-) :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards