quilaoronja

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2014

Berner äter berner?

Av Susanne - 2 oktober 2014 22:46



      Efter att ha gjort en del ändringar i mitt liv, så mår jag så oförskämt bra.

Och det har jag så många fina vänner att tacka för.

Vad härligt det känns!!!        



I dag var det dags att vara lite "vårdhundar" igen.

Nej nej, vi är inte utbildade eller så, men hundar gör såå stor skillnad,

som ni säkert alla vet.

Att få chansen att göra någon annan glad, det är nog bland det bästa som finns.

Det ÄR roligare att ge, än att ta emot.


"Ok, vi är på plats nu....var ska vi i dag, matte???"



Hade en liten önskan om att få med min mamma ut i den härliga hösten,

Men icke!

Hon vill verkligen inte gå utanför sin dörr, och är man 91 år fyllda, och närmar sig 92,

joo, då får man väl bestämma själv.

"En dag ska jag följa med, säger hon, när jag mår lite bättre"


Hade i alla fall med mig lite höstbilder, som hon njöt av   



Så var det då flickorna!

"Tanterna" på våningen, (på mammas boende) dom som befinner sig i dagrummet,

dom jublar verkligen när vi kommer.

Alla lockar på Ronja o Skorpan, som mer än gärna går fram och hälsar på var och en.

Om någon dessutom råkar börja klappa lite extra, då trycker dom ner baken tätt tätt intill.

Så där på bernervis, liksom backar in.....




       När vi hundarna tycer att vi hälsat färdigt, då är det bråttom iväg,

mot dörren där "mormor" bor.

Dom vet precis var dom ska, och drar verkligen dit.

Tror min mamma blir lite stollt att hundarna känner henne så väl.

Hon visar gärna dom andra tanterna att dom kan sitta fint och så.

Och "grannarna" blir nog imponerade,

och tycker lilla mamma är en tuffing, med så stora hundar 

  


Efter "arbetspasset" var det hög tid för skoj!

Benen behövde sträckas ordentligt.

Nu hade dom ju varit såå stillsamma ett tag.



Skön promenad, som på slutet innehöll en lite regnskur.




Vad ska man säga om det här då?

Berner äter opp berner!!!

Fick se det först när jag tömde kameran på bilder,

och jag hade inte en tanke på hur det såg ut när jag fotade.

Skrattade gott.....Skorpan slukar Ronja.

Hela skallen i munnen    



"Det var skönt det där, älskar när vi får springa och leka"




   Tänkte berätta en, jaa, för mig jättekul sak.

För en tid sedan blev jag kontaktad av en "tjej" på nätet.

Hon hade sett en bild på Skorpan som hon tyckte om,

och frågade nu om hon fick "låna" den.

Javisst, sa jag, så gärna.

(Klart jag blev glad, och ännu gladare skulle jag bli)


Hon ville använda bilden som tryck på ryggen på en tröja.

WOW, vad skojigt, tyckte jag!

Så nu har många fått frågan om dessa tröjor, och flera har nappat.

Om jag ska köpa en tröja?

Så klart!


Den här bilden är det som kommer sitta på en del ryggtavlor framöver.



Redan fredag?

Var tar tiden vägen?

I morgon väntas utflykt/äventyr med vänner.

Alltid lika roligt.


Höstigt!



Kram

Susanne


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards