quilaoronja

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2014

Joo då, visst kände vi igen varandra :-)

Av Susanne - 10 oktober 2014 21:09


             Vem där???                

Kan väl knappast vara någon annan än.......

Just det....



SKORPAN!



"Nu när jag äntligen fått tag i bollen, då släpper jag den aaaaldrig!!"

  



"Jag har mycket viktigare saker för mig, än att jaga en boll...!"

"Att kolla katten som är på väg in till oss"

"Det är osmart om man är katt"



Inte för att dom ogillar katter, nej då, tvärt om,

men dom har en tendens att skrämma iväg dom.

Om två berner sätter en rasande fart mot en katt....då är det ganska självklart att katten sticker.

Rädda sig den som kan, liksom   


Promenad i stan i dag, samtidigt som jag så klart var tvungen

att inhandla några urgulliga små (med betoning på små) bebiskläder.


         


Så äääntligen var det dags att träffas.

Behöver jag säga att han var bedårande söt.

Så fin och jaa, ALLT!

Och vi har ju pratat med varandra under hans "tillväxt" där innen i magen hos mamma,

och då är väl klart han känner igen sin mormor?

Det tycker jag nog det såg ut som.....

Joo, för han sa ju faktiskt "HEJ MORMOR!!!" och tog mitt finger   


Så perfekt!


Vi har gott om tid att lära känna varandra ordentligt, i dag var bara en "snabb-titt".

Nyfikenheten tog liksom överhanden.


Nu är huvudsaken att alla mår bra....


  


Leon ska slippa vara med på bild.....(ett tag)

Därför är det litet "dimmigt" här   


Det är väl inte värt att säga för mycket ännu.

Men efter allt som hänt den senaste tiden,

så kanske kanske min hemska otur vänt....lite i alla fall?!

Hoppas hoppas!




Skorpans sår ser tipp topp ut, hennes mage verkar må bra.....

(lite pälslös bara)   


Och Ronja är jag inte orolig för, nu när knölen är undersökt.

Klart man inte kan springa o kolla varenda knöl som dyker upp,

och det hade jag nog inte gjort direkt heller,

om inte veterinären som kollade på den först sagt, att jag borde få den undersökt den snarast.




Om vi säger att vi har 10 olika leksaker tiull hundarna.

Man slänger ut dom alla.

Man märker ganska snabbt att det bara är en av dom 10 sakerna som är roliga,

och det är alltid samma leksak för båda hundarna.

     

"Haha, nu har jag den...den roliga bollen"

"Lyckades sno den från Ronja"

"Men.....det värsta är att då är det inte så kul längre, att leka med bollen helt ensam?"



Alltid roligare att vara två....



Det var en bra dag i dag, men det var ju inte så konstigt kanske.

Vet att även morgondagen kommer bli innehållsrik och rolig.


Kramar och tack för alla grattis,

både här, via meddelande och framförallt telefon samtal


Susanne

  

 
 
Susanne P

Susanne P

11 oktober 2014 00:01

Underbart!
Och här väntar vi på nästa inlägg! ;) <3

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

Susanne

11 oktober 2014 00:21

Nästa helg.....Det är nästa helg det gäller ;-)Du får vänta en hel vecka till!
Kram på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards