quilaoronja

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2014

Vad ska man säga?

Av Susanne - 13 oktober 2014 20:52


    Hade trott att jag skule slippa prata om det här mera.

      Hade verkligen hoppats på att det var över nu,

    denna "mardröm" som vi haft runt oss den senaste tiden.

    

I fredags kväll slutade vi med antibiotikabehandlingen till Skorpan.....allt såg ok ut.

I lörags hade var fyllt på sig i såret,

och jag kunde bara trycka lite på Skorpans mage, så rann det ut.

Luktade inte hallon precis heller.


Tog några bilder och skickade till djursjukhuset,

frågade om dom tyckte det såg ok ut, vilket dom så klart inte gjorde,     

   Dessutom började det sticka ut suturmaterial både här o där.

Det som såg otäckt ut, var en 1 cm stor ögla, som blivit av att stygnen börjat lossna.

En ögla som hon mycket väl skulle kunna ha fastnat med i någon pinne, t.ex

Dem klippte jag mitt itu, så ingt skulle hända, så fick vi en tid till i dag...IGEN!!!

        


Måste tillägga att Skorpan inte på några sätt har mått dåligt,

hon har varit sitt gamla vanliga galna jag.

Men att det sipprar var ur såret, så lång tid efter operationen, det är inte alls ok.




När vi kom dit i dag, då tyckte jag fakstiskt att såret såg riktigt bra ut,

visserligen tryckte jag ut en hel del i går, och spolade verkligen rent ordentligt.

Hm....men när vi skulle försöka få bort alla suturer, (som skulle försvinna av sig självt)

och började dra i dom, då blev det små hål igen, och det stod en hel del var under.

Det var rätt långa trådar som drogs ut, som alltså inte alls försvunnit.

Kanske skulle odla från allt var som kom ut??? undrade jag.......

"Kan du hålla, så hämtar jag grejer", sa veterinären.....   

Visst....  



Det är väl så, att allt "material" (suturerna) blev lite för mycket för Skorpan nu.

Nu har dom suttit så länge, så hennes kropp gör vad den kan för att stöta bort dom.

Nu får hon mera hjälp, i form av mera antibiotika,

så håller vi tummarna för att efter ytterligare en vecka så SKA DET VARA BRA!!!




Och det tror jag hon kommer göra!

Ingen feber, gott allmäntillstånd, OCH, det bästa av allt, hon har börjat gå upp i vikt!

Toppen   



På förmiddagen i dag var det kursdags igen.

Älskar kurs!!! (i alla fall denna kurs)

 Skorpan skötte sig bra, och matte har mycket att lära   




Mellan kurs och veterinär, hade vi några timmar "ledigt".

Då åkte vi till en "ny" skog, för att strosa runt lite....bara en liten stund, så där.....


Ha! Då råkade vi nästan trampa ner massor av trattkantareller, som stod i vår väg.

Bara att fylla bajspåse på bajspåse......

Det är så himla kul att plocka just "trattisar".

Hittar man bara en, så hittar man massor!



Nu blir det äntligen syltade kantareller i år!

Gott gott!




Bra träning på att "sitta stilla"....trots att det som här,

smög omkring ett rådjur alldeles nära oss   



Jag är inte så "hispig" över dagens veterinärbesök, är övertygad om att det blir bra nu.

Det som gör mig arg, det är att det ska behöva bli så här.

Det var den 11 september som Skorpan opererades, mera än en månad sedan.

Då hade man ju hoppats på att det varit läkt för länge sedan.


Ni fina underbara hundar!

  



I morgon kör vi sista ordentliga träningen, inför söndagens tävling.

Dvs alla momenten ska köras igenom.

Så kul, för det fungerar rätt bra.....det är bara matten som måste vara väl förberedd,

och inte bli så där knasigt nervös.

Men jag jobbar på det också...


Kramar

Susanne



 
 
SytantenSytanten

SytantenSytanten

13 oktober 2014 22:47

Krya på dej igen Skorpan, Nu måste du bli frisk. Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

Susanne

14 oktober 2014 23:58

Tack så mycket, Bettan

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

13 oktober 2014 23:14

Men attans vilken otur hon har den tjejen då :(
Hoppas verkligen allt blir bra nu och det är slut med otur för Skorpan.

Kram

http://www.schafertjejerna.se

Susanne

14 oktober 2014 23:58

Ok att det inte är ovanligt att det händer saker vid/efter operationer. Men det här är inte ok alls, tycker jag. Nu hoppas och tror vi att hon är helt läkt på lilla magen, efter den här "kuren"
Kram till er

 
Carina

Carina

14 oktober 2014 22:26

Men va jobbigt, hoppas antibiotikakuren hjälper och såret läker fint!

http://carinaduvefjord.blogg.se

Susanne

14 oktober 2014 23:56

Jaa, det här har blivit en lååång historia, Carina :-(

 
Eva H

Eva H

16 oktober 2014 09:38

Onödigt besvär tycker jag verkligen!
Men samtidigt är det ju rätt "häftigt" att kroppen säger till och börjar putta ut suturerna i ngt slags "Nu är det NOG! Kan inte bryta ner dessa! TA BORT DEM!!!"

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

17 oktober 2014 01:02

Ja, kroppen är fantastisk! Nu, om det inte blir helt bra denna gång, då vet jag inte vad jag gör (förutom blir lite smått arg)
Allt gott till er alla
Kram
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards