quilaoronja

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2014

Har tänkt på en sak....

Av Susanne - 17 oktober 2014 20:15



   Men först, dagens största, och framförallt viktigaste händelse!!!

Morfar o mormors "lilla" Meya, fyllde 4 år i dag!

Var har dom åren tagit vägen, det frågar jag mig.

Stora damen        

Det skulle så klart firas,

och vad passar väl bättre än att hämta både henne och storebror Mille på dagis resp. skola.


Vi tänkte åka och äta...Och då är man ju lite smart, som fråga "Var vill ni äta i dag då???"

Hahaha, gissa att jag visste svaret innan det sas.

En hamburgerkedja....som inte mormor hade något som helst emot att besöka   


"Tre trallande jäntor"

      



Glada barn och hundar,

                  det gör väl vem som helst glad.                   


 Att dessutom se dom "skutta" omkring i ekbackarna

en solig höstdag, det är riktigt härligt.



 Att Skorpan haft koppel på sig under en rätt lång tid,

det går inte att ta misste på....

WROOOOM.......   


 Jaha, så kom vi till den punkten, när mormor då skulle ta en liten bild.

En bild på barn och hundar i en fin backe....

Jag kan säga att vi alla skrattade så vi tjööööt!!!

Ingen ordning på någonting, och det lyser bus i ALLAS ögon.

   



Men...slutet gott, allting gott.....efter mycket om och men, blev det en bild till slut.

Ärligt talat så gillar jag den första bilden allra mest.

Totalt KAOS!

  Det här blir mest stelt.... 



Skorpan då....får många meddelande med frågor.....

"Hur mår Skorpan?" Och det är så fint med folk som bryr sig.

 Vet inte om jag ens törs säga det....men hon mår bra!! *viskar*

Såret är fint, hon sträcker inte alls lika mycket på sig längre,

och jag håller mina tummar för att det fortsätter så här nu.

Inga mera bakslag tack!!!




 "Nej Nej, Mille....Inte högre upp nu!!!"

"KOM NER FRÅN TRÄDET!!!"

Ronja, som alltid har full koll på allt och alla,

blir lite orolig att Mille ska ramla ner.

  



Stolt fjällskivling?

 Jag tror det är en sådan?

Har aldrig smakat dom, men har hört att den ska vara otroligt god.

Hittade den, och många många flera i dagens hage.

Någon som provat, och tycker om smaken?

Man kanske skulle återvända och plocka dom i så fall   

          

Dagens födelsedag avslutades med Bamsetårta och paketöppning.

      Meya var så glad över alltsammans, och det är det bästa....att se någon bli glad.

Det behövdes i dag, kände jag.

  


Vad är det nu jag tänkt på?

Joo....FACEBOOK!

Jag var länge länge "motståndare" till detta sociala medium.

Men, jag "halkade dit", som så många många andra.

Och jag måste säga att jag har fått så otroligt många underbara vänner där.

Vänner som jag absolut inte hade fått träffa på, om jag inte haft just FB,

och som jag absolut inte vill förlora.

Dock, så har jag en längre tid känt att det nog inte riktigt "min grej".

Trots alla roliga fördelar, så finns det så mycket som gör mig ledsen.

All falskhet, alla elakheter som skrivs, alla lögner.....Människor tycks liksom gömma sig bakom en fasad.

Ingen kan ju veta riktigt riktigt säkert vem man är.


Jag har haft mycket roligt, men ändå.....lögn, svek, elakheter, skitsnack, påhopp på allt,

listan kan säkert göras lång.

Jag har min blogg, som jag tycker är så roligt.

Den har blivit en stor del av mitt liv,

och mest pga mitt ganska nypåkomna intresse för fotografering.


 


Men nu!!! Nu ligger fokus enbart på helgens roliga resa.

I morgon startar Ronja och jag vår "lilla trip" söder över.

Ser verkligen fram mot det, och även tävlingen på söndag.

Resultatet av den kan ingen sia om, det handlar ju om hundar.

Vad som helst kan hända.

Matte ska bara försöka jobba på att inte bli nervös och konstig.


Kram

Susanne

 
 
SytantenSytanten

SytantenSytanten

18 oktober 2014 01:21

Ett STORT grattis till lilla Meya!! Jag har ätit stolt fjällskivling...men det var läääängesedan så jag kommer inte ihåg vad det smakade, jag tror det smakade bra för jag gillar svamp. Fina bilder som alltid. Ha en trevlig helg!! Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

Susanne

18 oktober 2014 21:38

Tack Bettan!
Kramar
Susanne

 
Eva H

Eva H

18 oktober 2014 10:26

Först givetvis ett GRATTIS till stora lilltösen!
Assar hälsar att han MER än gärna skickar ett jättegäng pussar och "SKUTT på dig!". (Han är synnerligen förstjust i småtjejer, förmodligen goda minne från småmattarna i första familjen som var 7-10 sådär ;) )
Jag gillar faktiskt också första gruppbilden mest :D Och för den delen så lyser det allt bra mycket bus på andra också.......
Mina tankar om FB vet du.
Kram! Och LYCKA TILL idag!

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

18 oktober 2014 21:37

Tack, Eva!! Vi försöker vårt bästa

 
Carina

Carina

20 oktober 2014 21:42

Va skönt att höra att Skorpan mår bra, så jobbigt när de mår dåligt!
Ett stort grattis till stora tjejen!

http://carinaduvefjord.blogg.se

Susanne

21 oktober 2014 01:10

Ja, visst är det skönt, Carina. Trodde aldrig det skulle ta slut, detta elände, av en larvig majskolv!
Tack snälla
Kram
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards