quilaoronja

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2014

OJ OJ OJ!!

Av Susanne - 19 oktober 2014 20:08


 Det var just det här som inte ville sig riktigt i dag

Ligg!

      Lilla gumman, som jag vet gör sitt bästa...Men i dag var inte vädrets makter på vår sida alls.

Jösses vad det regnade....och regnade och regnáde.

           Det tog aldrig slut.        


Ronja brukar ALLTID göra helt rätt här.

Men visst, det är ju inte så att vi tränat platsligg i vatten direkt.

För vatten, det var det!



Två små futtiga poäng, det var vad som fattades i dag.

Men på något sätt kände jag det på mig...vet inte varför,

men jag blev inte alls snopen av det som hände.

Ronja skulle alltså ligga ner en viss tid.

Hon kom ner såå tokigt, och jag stod där och hoppades att hon skulle stå ut.

Men när det var 7 små ynka sekunder kvar av tiden, då gick det inte mera.

Hon bestämde sig för att nu fick det vara nog!

Vattnet rann om henne, under magen.......inte mysigt alls, tyckte födelsdagshunden.


  


Tycker inte det var så länge sedan som

den där lilla underbara valpen flyttade in här?

I dag blev hon 6 år!     

Jag har en önskan, och det är att hon får vara med oss under många år till.....



Så var det dags att vända hemmåt igen, 40 mil tillbaka.

Man är kanske lite smått tokig,

som åker så långt, när jag vet hur jag mår efter en sådan resa.

Dessutom tävlar vi i detta hemska väder, står där som dränkta katter....men vi har ALLTID roligt.

Vi är bara några få "dårar" som sysslar med det här i Sverige, och alla är nog lika galna.

Det ÄR så roligt med sennendrag!


Regnandet fortsatte.....och fortsatte!

Ett tag körde "vi alla" som befann oss på motorvägen i 60KM/H.

Vi kröp fram mao. Risken för vattenplaning var överhängande.

Att stana, och gå ur bilen, det var inte att tänka på.


Men så, när vi kom fram till Brahehus, då tyckte jag att regnet lättade lite,

och vi var bara tvugna att räta på oss, både Ronja o jag.




Tog en ordentlig promenad, och gick även över/under till sidan där borgen ligger.

Då öppnade sig himlen igen, och vinden ökade i styrka.....BURR!!

Slängde på mig en gigantisk regncape, vilket skyddade mig bra.

Människorna som satt i restaurangen, med utsikt över borgområdet,

dom trodde säkert att det var en vålnad som smög omkring på borggården.




Här är vackert, man ser Vättern i bakgrunden




"För en stund trodde jag matte skulle kasta in mig i fängelsehålan!!"




Det blåser om öronen!



"Jaa du matte, visst är det vackert!"   




Regnandet avtog igen för en stund.....och Ronja passade på att hoppa upp på...jaa, allt!



Hemresan gick bra trots allt.

Återseendet mellan Ronja o Skorpan blev våldsamt.

Ronja var absolut tvungen att tala om för Skorpan,

att det är faktiskt forfarande är hon som är chefen här.

"Bara så du vet!"




Nu är det inga flera tävlingar förrän nästa år, och jag vet exakt vad jag ska göra innan dess.....

Regnträna   



Jag är inte besviken, inte bitter....men visst är det lite snöpligt att missa med så få poäng.

Det var andra gången det hände.

En vacker dag kanske vi är på andra sidan det där strecket   


Stort tack till er alla som skrivit till mig, och som höll tummarna.

Det känns skönt!


Kram

Susanne

 
 
Emelie

Emelie

20 oktober 2014 10:31

Vi är många som tycker att det var tråkigt att dom där ynka poängen saknades.... Men påt igen!!! Mental träning av matte!! Och sen ska man ha tur också....plötsligt så händer det ;-)
Vilket ÖSREGN vi hade, både på tävling och på resan hem!!!
Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Susanne

21 oktober 2014 01:09

Tack, Emelie, för dina ord. Jag vet ju egentligen allt det där, men glömmer visst just vid tävling. Om jag bara tror på henne, så märker jag en stor stor skillnad. Hon blir trygg i allt hon gör. Som det blev nu, blev hon så osäker när hon låg där i vattnet....stackars Ronja...
Kramar och vi ses snart igen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards