quilaoronja

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2014

Jaa ja, som jag höll på.....

Av Susanne - 21 oktober 2014 18:29


     Alltså, jag är helt enkelt "SKIT-TRÖTT" på det här eviga regnandet!               

I dag var det nästan så det inte regnade....ni vet säkert hur jag menar.

Fint fint äckligt regn, som man knappt ser....men det känns.

Man blir dyngsur!


Blött blött blött!


Det bekommer inte Ronja o Skorpan alls, bara MIG!

Varför då?

Det går inget bra att ta med kameran ut!

Jättelöjlig anledning, men helt sann.

Och tar man några bilder, med en regnskyddad kamera, då blir bilderna ändå inget bra.

  



Efter mysig träff med kompis, med babbel och "go-fika" i stan',

for vi iväg till skogs i alla fall.

Dom blev allt ganska trötta på mig, hundarna, för jag var på dom som en hök,

när dom försökte äta "smaskiga" saker i skogen.

Inte så mycket som en liten kotte skulle in i munnen på dom,

det hade jag gett mig sjutton på.



Till slut fick dom bara sitta där bredvid mig,

när jag "länsade" skogen på trattkantareller.

Nej då, ingen risk att man tar slut på dom, det finns hur mycket som helst nu.


"Men, jag gillar ju tallkottar, dom smakar ju jättegott!!"



Jaa ja......som jag höll på?!

För en tid sedan inhandlades ett stativ till kameran. (billigt)

Kan väl vara bra att ha kanske, tänkte jag nog?

Har haft det liggande i bilen, och hade tänkt prova under helgens tävling.

(Men det regnade visst lite då!)


I alla fall, i dag då.....kunde väl vara kul med en bild på hundarna och mig,

fast från lååångt håll då, så klart.

Regnet höll sig borta för en stund, nu skulle det testas.

Bland alla fina höstlöv, perfekt!   


Riggade, testade, riggade lite till....

Jag hade så en plan....Jag ställer in självutlösaren, "springer" bort, så långt jag nu kan hinna,

får med mig hundarna, och helt enkelt går lite sakta mot kameran!

Och så "KLICK", så är det klart!


Först lite taktik-snack.

"Ok, så här gör vi nu!"

"Om ni bara lyssnar på mig, så blir det så bra såå!"


På med kameran, trycker på knappen....

"springer" (försöker ta mig fram fortast möjligt) som en tok.....och vad händer då?

Hundarna tror förstås att vi ska leka!

"JIPPIIII, skriker dom båda, tjohooo, matte är på G och ska busa......"

"ANFALL matte!!"


"Nej nej, inte leka nu......gå bara lugnt och stilla här bredvid,

och försök se helt oberörda ut!"

(Det var inte helt lätt att hålla sig för skratt,

och jag hade ju ingen aning om när "klicket" skulle komma, hahaha)



Gissa hur många "omtagningar" vi gjorde!!

Och för varje gång, blev hundarna bara mer o mer uppspelta.

Av alla (massor) bilder blev det några i alla fall,

där inte mitt huvud var helt bort-kapat, eller halva benen för den delen.

För att inte tala om alla bilder där jag hade två berner

som hysteriskt försökte få sin matte på fall.

(och lyckades någon gång också)




Att säga, "Vi hade i alla fall tur med vädret" det funkar ju inte, men vi hade roligt!!

Jätteroligt!


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

22 oktober 2014 09:59

Hörru du du!
Fnitterbilderna då? Varför får vi inte se dem också??
Snåljåp! :D
Jättefint blev det i alla fall, mycket väl värt "problemen".

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Anneli

Anneli

22 oktober 2014 10:50

Regnet är inget vidare, mina gillar inte det här vädret. Jo möjligtvis Romeo, kan bero på att han har så mycket päls så han märker inte om han blir lite blöt. Härliga bilder har du tagit iallafall.

http://chitassar.blogg.se

Susanne

25 oktober 2014 00:12

Det trista är att dom måste torkas ordentligt...varje gång. Pälsen är ju så tjock, och att ligga inne med halvblöt päls, det är inte så bra. Som ett våt-varmt omslag.
Hoppas allt är bra med er annars, Anneli?
Kramar
Susanne

 
Marianne

Marianne

23 oktober 2014 12:54

Haha,vilken syn det måste ha varit,när du sprang för o ta ett selfie.Inte konstigt att vovvarna trodde ,att det skulle bli lek o bus.Härliga bilder.

Kram Marianne

http://mapes hem&trädgård

Susanne

25 oktober 2014 00:09

Hahaha, jaa, det såg nog rätt dråpligt ut. Bar mig rätt tokigt åt. men man lär sig av sina misstag. Nästa gång går det säkert enklare ;-)
TACK!
Kram
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards