quilaoronja

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2014

Vad är det som piper?

Av Susanne - 25 oktober 2014 21:41


                  Promenad i lera!                 

Ja, det är väl det enda som finns tillgängligt snart, LERA!

Vilken gegga, och vilka skitiga hundar.




Inte för att hundarna bryr sig om det precis,

nej då, det är bara roligt med alla vattenpölar.

"Eh, är det ok att gå här tro??"




Skorpan struntar i vilket....ok eller inte, jag gillar't.

Att springa ute på åkrarna, och känna leran mellan trampdynorna.

Mysigt!




"Men guuud, vad du tjatar....jajaja, jag ska gå bort härifrån....snaaart så!"




"Jag kan komma till dig om du vill, och stänka ner dig lite"

"Äsch, var inte så rädd för lite lera nu, matte!"



Du är duktig du, Skorpan!

  


Ronja är såå nyfiken!

Nyfiken på VAD det är i den där vagnen som var med på dagens "lervällingspromenad"



"Jag vill också veta!!!"

"VAD ÄR DET I VAGNEN??"



Luktar väldigt spännande, det gör det allt!

  



"Av någon anledning, tyckte tvåbeningarna att vi var allt för skitiga

för att få nosa på det där som låg i vagnen i dag."




"Men vi hörde nog....hörde att det liksom pep lite......som en liten valp?"




Allt kommer väl ifatt till slut, därav ett rusande hjärta.

Högt blodtryck är ingen nytt, men just nu känns det inte riktigt ok.

Hundarna är känsliga, och känner av hur jag mår.

Finns alltid nära mig, vilket känns oerhört tryggt.....och skönt.

Man blir lugn.


"I övrigt har vi/jag full koll på matte......Hela tiden!"




Har under årens lopp som hundägare hört mängder av skräckhistorier om Valla Djursjukhus.

Men ändå har jag ibland blivit tvingad att vända mig dit.

Och man vill ju tro att saker o ting förändras till det bättre.

Men i dag fick jag ännu en gång höra en riktigt hemsk "historia",

som återigen handlade om personalens totala felbedömning.

Jag kanske borde anmäla Skorpans händelse till "ansvarsnämnden",

så att folk verkligen får veta.

Ingenting kan ju ändra på det som redan hänt, men om man kan förhindra att andra drabbas.....




Skorpan mår bra, förutom illamåendet av antibiotikan.

Men med lite hjälp, så fungerar det i alla fall.

Hoppas det fortsätter så dom här veckorna som vi har kvar av behandlingen.


Kram

Susanne


 
 
Eva H

Eva H

26 oktober 2014 10:21

Jag tycker definitivt att du ska tala om för veterinärförbundet (är väl de som har tillsyn? Bl.a i alla fall) om du kan hitta orken!
Inte för att Skorpan blir bättre av det men för att andra ska slippa råka ut för liknande.
Jag tänker i övrigt på tollare T. Hon vill gärna kolla vagnar för det KAN ju kanske, kanske vara så att de innehåller en lite grabb som just kommit på hur kul det är att se kakor försvinna i en hundmun :D

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
anna

anna

29 oktober 2014 01:13

Tycker också ni ska gå vidare med detta om ni orksr. Det är inte okej. Och kan du hindra andra för att vända sig dit så är det värt det. Det som har hänt har hänt och som tur är så har Skorpan klarat sig. MEN det finns säkert många som inte gör det pga brister i deras arbete. Monter dom var nyfikna på det lilla livet i vagnen och snart lär dom få och göra när plutten börjar krypa och gå 😉 kram Anna

http://annaslantligaliv.blogg.se

 
josefin

josefin

29 oktober 2014 14:55

Vilka otroligt fina bilder, och hundarna i dom självklart!! Tycker berner sennenhundar är så himla fina! Titta gärna in på min blogg och hjälp mig välja den finaste bilden på min cavaliervalp! Kram.

http://kiwijosse.blogg.se

Susanne

31 oktober 2014 01:33

Hej och stort tack!!
Det ska jag absolut göra ;-)
/Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards