quilaoronja

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2014

Går inte att se.....

Av Susanne - 26 oktober 2014 21:32


           En helg i familjens tecken.      

Det är ju aldrig fel.

Att ta vara på varje stund, det säger jag ofta,

och jag försöker verkligen leva som jag säger.


Jag såg ett program på TV i kväll, det handlade om just det.

Att inte ge opp, att ta tag i det man trots allt har.

Anders Ohlsson, mannen i programmet, hans liv, och framför allt hur han hamnde där,

 var så slående likt mitt eget liv.

Vi har båda flera steloperationer bakom oss, massor och åter massor av morfinpreparat,

allt för att klara smärtan.

Vi har liknande behandlingar bakom oss,

med skillnaden att han har haft oturen att en injektion gick helt snett.

Han blev förlamad.

Man kunde aldrig gissat att han hade sådan hemsk värk.

Det är just det!

Det syns inte utanpå......


Han hade hittat ett annat sätt att orka, nämligen att träna.

Det var hans sätt att leva och driva bort värken.

Jag har också ett sätt!

Mitt sätt är just det den här bloggen handlar om.

Hundarna!

Och skogspromenaderna, utflykterna......

Det gör att jag kan tvinga smärtan att inte ta över mitt liv.


Vilken otroligt människa han är......han hade bestämt sig för att LEVA, oavsett!

Det har jag också....

Om ni inte såg programmet.....se det! Tror det får många att förstå.

      


Här slår jag ett slag för något som hundarna gillar skarpt!

Dom här bollarna.

Man stoppar godis i dom, som lägger sig i olika fack,

och det är inte världens enklaste att få ut bitarna.

Det jobbas både länge och väl, och när bollarna efter en bra stund är tomma,

är hundarna ganska trötta i huvudet.



Vi har haft dom länge nu, och dom är välanvända, men dom är fortfarande som nya.

Dom kommer från  

CSIGORA!

En hundshop jag verkligen kan rekommendera!

Superbra service, snabba leveranser.....TOPPEN helt klart.


       



Hur mår då Skorpan?

Måste säga att hon mår otroligt bra, om man ser till allt hon gått igenom.

Vi minskade på dosen av antibiotika för några dagar sedan, för att se om hennes illamående ville släppa.

Och det har det gjort, hon verkar inte alls må dåligt.

Kan iofs bero på Probiotika, Pro-Kolin+ och havregrynsgröten.

Det är lent och snällt mot små "Skorpan-magar" det!

Finns bara ett minus, och det är att det fortfarande finns lite lite var kvar i såret.

Jag tror det beror på rester av suturerna, som sitter kvar.


Har en tid för telefonprat med veterinär i morgonbitti, så får vi se vad som sägs då?

Skulle så gärna önska att den här historien tog slut nu.




Träning träning och träning, det ägnade vi eftermiddagen åt.



Skorpan fick köra några moment, eller snarare delar av moment från sin kurs.
Hon älskar att träna.



Ronja då....jo vi tränar på att få henne gå helt rätt på "PLANKAN"!

Ett, tu, tre, så är det vår igen, och dags för dragtävling   



Batterierna känns verkligen laddade inför veckan.

Vi startar med "hjärt-doktorn" i morgon......sedan kurs.....och....

Visst ja, jag skulle ju inte röra ihop allt så mycket....SVÅRT!




Undrar jag om Ronja o Skorpan tröttnar på sin matte ibland?
På allt fotande....för visst vet dom vad som väntar när kameran är med.

Samtidigt är dom duktiga på att lyssna, och det är väl en form av träning det också.

ATT LYSSNA!

"Eller hur, tjejer!?"



Så fastnade jag i bildlek en stund också, men det kallar jag avkoppling   


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards