quilaoronja

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2014

Jag var sååå nyfiken!!

Av Susanne - 30 oktober 2014 22:33


                 Åh, så himla härligt det känns att vakna upp med en sol rakt in i sovrummet!                       

Då blev jag glad.

Fm ägnades åt...jaa, att ta vara på dagen, skulle man kunna säga.

Vi säger det hela tiden....Ta vara på dagen, var rädda om varandra, jaa, ni vet...

Men det gäller att göra det också!

Så det gjorde jag/vi   


Jag tror, att även hundarna känner av vårt "braiga" humör.

Är vi glada och känner oss tillfreds med livet, jaa, då mår nog dom rätt bra också.


Spralliga, och lite smått galna hundar.....som vi gillar!



"Dubbel-profil"



Men så "spritter" det i mig.....och jag skulle ju ändå iväg på "kompisträff" lite senare i dag,

så vad sjutton, vi stack på utflykt!

HOPP IN I BILEN!

"Bilen, den är bland det bästa vi vet,

för då vet man säkert att det kommer hända något kul....oftast!"


Efter en tur med flickorna utmed Göta Kanla och sjön Roxen,

(UTAN KAMERA!!! Bara mobilen till min hjälp.....Så tokigt!)

åkte vi till Norsholms djursjukhus....IGEN!!


Men nej då, den här gången var det ingen Skorpunge inblandat i besöket.

Ronja och hon fick ligga och vila lite i bilen efter allt spring,

för nu skulle jag följa med min vän Lotta och hennes Gazton på "vattentrask".

Har aldrig provat med flickorna, och inte heller sett någon gå där.

Spännande att se hur det går till.


Först av allt, var det hälsning som gällde.

(Och lite mutor)




"Joo, men du var helt ok ändå......mata på du bara,

jag kan ta några Frolic till tror jag!"

Gazton, alltid sugen på något gott   



"Ok då, känn på mig då....lite snabbt....."




Så var det dags att bli instängd i "trasken"



Inga som helst problem.....Gazton gillar ju dessutom vatten.

Sakta och lugnt fylldes det på vatten, och så helt plötsligt började botten röra på sig.

Gazton fattade snabbt vad han skulle göra.

Det här var första gången, så han fick ta det lite lugnt.

Han är en lite äldre herre, då får man väl inte hasta fram   


Duktig kille!



Att gå till brevlådan var riktigt kul i dag!

Där låg ett RÖTT paket till mig.

OJ OJ OJ, spännande!



Jag har letat som en tok efter en karda/kam, liknande den här.

Den här har säkert 30 år på nacken, och börjar bli rätt nedgången.

Skaftet liksom snurrar runt, och "någon" x flera, har tuggat på det.

Jag har inte lyckats med konststycket att hitta någon liknande, förrän NU




Skrev till en vän, som har en webbshop, där jag är en trogen kund.

Undrade om hon möjligtvis hade sett något liknande,

om man kanske kunde hitta det någonstans.



Och tänka sig, hon hade just fått in dessa!

Man får mycket bättre grepp när dom ser ut så här,

och jag gillar inte den varianten vars piggar snurrar, eller åker in när man trycker på dom.


Har inte hunnit prova den på en hel hund, bara testat lite, och jösses vad den var bra!!

Precis det jag letat efter.

Var jag hittade den??

HÄR!


Som ni säkert såg, så var paketet mycket större,

än att det bara skulle rymmas en karda där i.

Oj oj oj, säger jag igen.....vad fina/bra saker.....

Men nu tar vi en sak i taget.....förlåt mig, hehe   


Bra härlig dag i dag!

Och Skorpan då.......inte en endaste lite var-droppe har jag kunnat klämt ur såret på två dagar nu!!!

Näe, jag tror på det här!

Hon kommer bli helt bra nu....inte en chans att det skulle bli något annat nu.

Det har jag bestämt!!

BASTA!

  


Kram

Susanne

   

 
 
Eva H

Eva H

31 oktober 2014 10:09

Vilken stilig herre!
Och så otroligt söt när han väntar gottis :D PUSS till honom!
Och SÅ kul med krattan! Vet inte om du såg min bild på FB men jag köpte ju en i förrgår! (Rea) Har aldrig testat förut men är supernöjd redan! Verkar hjälpa mycket att ta det värsta så kan kammen få göra finliret sedan. Känns som en arm-rygg-tidsbesbarare här!

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards