quilaoronja

Direktlänk till inlägg 1 november 2014

Hur gör man då?

Av Susanne - 1 november 2014 20:56


Jaa jösses.....hur gör man?

Det var den stora frågan i dag!

Milton och Meya (barnbarnen) tillbringar helgen med oss,

och vi fick för oss att vi skulle åka spårvagn med dom.

Det måste man verkligen göra, när man bor i en stad som har spårvagnar.

Som barn åkte man massor av spårvagn,

men vi räknade ut att det måste vara minst 35 år sedan nu!!!!

  

Hade hört mig för lite här o där,

hur det går till i dag.

Visste att det i alla fall INTE gick att betala med vanliga pengar.

Jag fick helt enkelt ringa till folk som med säkerhet visste svaret.


För 40:- fick vi åka alla fyra, var vi ville, byta var som helst, under hela 75 minuter.

Tycker det var rätt billigt.

Uppskattades av oss alla!!


Får väl se om det dröjer 35 år till, innan vi gör om det?


Under tiden väntade hundarna i bilen, och när vi kom tillbaka,

gick vi en promenad runt Strömmen.

Jaa, bra hundhjälp hade vi ju med oss.

Han är så duktig med hundarna, Mille, men inte så konstigt kanske?

Han är uppväxt med dom.

Ömsesidig respekt handlar det om.

  



        Regn regn regn, så gott som hela dagen.....men, vem bryr sig?

Inte vi!

Man bara måste ha en bus-stund varje dag, det är ett behov, helt enkelt!       

Och grisen, den vill ju alla ha....bästa grisen.




"Den här då Ronja, vill du inte ha den???"

"Ta den du, ta den bara!!!"

"OM DU TÖRS....moahahaha!!!"




Söt-Nöten!   




Joo men självklart, även denna tös!

  



"Är det någon som vill hänga med mormor till sgoken en sväng?" frågade jag.  

Ronja o Skorpan stod genast på led vid grinden...."Vi vill, vi vill!"




Tokhundar!....som jag blir så glad av att se på när dom leker och har skoj.




Blev lite snopen, att den här tjejen också ville följa med till skogs,

det hade ju trots allt börjat skymma lite.

För säkerhets skull, fick ficklampan hänga med......och jag lovar, den lyste heeela tiden,

i fall att, liksom.

Men Meya, hon är inte mörkrädd inte.....nej då, inte alls....  



Lite trötta.....



För hur som helst, så är det lite mera liv och rörelse här hemma en helg som nu.

Och är man hund, så måste man hålla koll på allt och alla.




Mera av innehållet i det röda paketet!

Har provat en mängd olika schampon för att få den vita delen av en bernerpäls vit.

Då menar jag riktigt vit!

Ingenting har varit så bra som jag vill.

Nu har jag fått möjlighet att testa det här, vilket jag är så sugen på att göra.

Snart så!

Tyvärr så har jag inte så jättestora förhoppningar, men vem vet....plötsligt händer det kanske.

Och nej, det är INTE svamp som orsakat missfärgningen, och ingen annan sjukdom heller.

Låter jag det vara som det är, så växer det snart ut ny fin päls igen,

men om man nu inte vill vänta då??


Tänkte ta ordentliga före o efter bilder, när det är dags för bad.


Alltså, jag älskar det där röda paketet   


 


Rekommenderas till: Vita, svarta, grå,

bruna och röda pälsar där man vill få bort oönskade varma toner.

 Späds 5:1 upp till 10:1

 Ett milt örtschampo med ginseng som är skonsamt mot känslig hud och bra för pälsen.

Tar bort oönskade varma toner i svarta och vita pälsar.

Detta schampo bleker inte utan förstärker ursprungsfärgen.

 Speciellt bra till vita, svarta, silver, blå

 Ingen stark doft, men ändå fräsch och behaglig.

Våra produkter är anpassade för parfymkänsliga kunder!



Nu så...barbarnen snusar så sött, morfar snusar så sött....så var det då jag....

Jag har lite svårt för just den lilla detaljen.....snusa sött   



Kramar till den som vill

Susanne

 
 
Ingen bild

Ingrid

1 november 2014 23:03

Ha ha, lycka till med schampoot. Jag köpte det som var för svarta pälsar. Dyrt som pocker, över 500:- för 500 ml. Skulle göra det svarta svartare. Bull shit, jag kunde lika gärna använda det på det vita. 0 effekt 😞

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

2 november 2014 00:39

Misstänker att jag kommer säga detsamma om det här.....men visst, jag provar hemskt gärna. Vore kul att hitta något som funkar. Återkommer med resultatet, före och efter.....Spänningen är ooolidlig ;-)

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
sara

sara

2 november 2014 08:47

Vilken härlig dag ni har haft! :). Det är så mysigt att se barnen ihop med hundarna,kärlek och respekt från båda håll :)
Kram

http://sassasliv.bloggplatsen.se

Susanne

3 november 2014 00:47

Jaa, så viktigt, tycker jag, att det visas från båda håll. Detsamma gäller ju i vår värld....ömsesidigt, en förutsättning ;-)

 
JUNITJEJ

JUNITJEJ

2 november 2014 13:08

Så mysigt att hitta på något med barnbarnen!

När det suger i berner sennen-tarmen för mycket, blir jag tvungen att kika in här för att titta på dina bilder.

http://www.junitjejen.se

Susanne

3 november 2014 00:45

Haha, jasså, det suger i Bernertarmen ibland? ;-) Kul att du tittar in

 
Ingen bild

Johanna

4 november 2014 10:05

Det bästa schampot jag hitintills har provat för det vita är Allin1systems pure white lightening. Spädes inte utan ta en koncentrerad mängd och gnugga in i det vita och låt verka ett bra tag ;)
Sen har jag fått ett nytt tips som jag ska prova här var det lider för att se skillnaden. EZgroom heter det. Det är knallgrönt och ska spädas lite för att sedan värmas i micron lite lagomt. för att få igång enzymerna. Sen gnuggas det in och låt verka ett bra tag.

KRAM <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards