quilaoronja

Direktlänk till inlägg 4 november 2014

Skorpan-mage!

Av Susanne - 4 november 2014 21:03


          Nu så, äntligen har jag kommit "till ro"!

Många telefonsamtal, många som hört av sig och undrat över den här lilla tjejen.

Man/jag blir rörd!

Så många fina vänner som tänker på henne. 


Då kan ja berätta......

Cesar, den mycket "sympatiska" veterinären som vi täffade senast vi var där,

han hade bestämt att i skulle träffas även i dag. Att just han ville ta hand om Skorpan

Skönt att för en gångs skull få träffa samma.


Han klämde och kände på Skorpans mage, vi diskutterade hitan o ditan,

vad trodde han nu då?


Joo, vi var ganska eniga om behandling.

INGEN BEHANDLING ALLS!!!

Nu får det vara bra.

Skorpan har haft det väldigt jobbigt, hennes mage har tagit mycket stryk.

Vi trodde nog båda två, att hennes "sträckningar",

dom beror nog helt enkelt på att hon mår "tjyvtjockt" i lilla maggen.

Som magkatarr, skulle man nog kunna säga.

Flera av veterinärerna hade haft "rådslag", och dom var eniga.

Stygnen so finns kvar i magen, dom känns tydligt på utsidan.

Så visst, man kanske kan tycka att man kunde öppna och plocka bort dom,

men problemet är då att man åter igen måste sy!!! 


   

                 

Skorpan röntgades i alla fall, för att se hur det såg ut i dag,

och om man kunde se något konstigt.

Allt såg bra ut, och Skorpan var sååå duktig,

låg så stilla på bordet.


Jag känner mig lättad!

Inga restriktioner längre, "Låt henne leva precis som vanligt!", sa Cesar!


Hade även bokat en simtid till Ronja, när vi nu ändå var i Norsholm.

Ronja älskar ju som bekant att simma.



En riktig favorit, det har den här fyren blivit.

Ronja vill knappt byta ut den mot godis!!!



  



Det gick så bra, Ronja hade absolut inte tappat orken....inte lusten att simma heller, för den delen   



"Men jag då?"

"Måste jag sitta här innanför och bara titta på?"

"TRÅKIGT TRÅKIGT"




 Som tur var, hade jag fått klartecken från veterinärerna,

att Skorpan fick göra som hon ville. 

Hoppa  du bara om du vill!!


Och det sa hon inte nej till.

Hon fick ha lina på sig, så jag hade lite kontroll




Det är allt lite svårare att fota eller filma Skorpan,

allting går liksom en aning snabbre i hennes värld.

Men hon är en duktig tjej   

(Tanken var så klart att filmen skulle in här NU! Men det gick ine!!!) Grr....!!!


Tvättade hundar....

Man är väl smart....Skorpan fäller så oerhört mycket,

så jag passade på att lämna av en hög med päls på "simmet".

  


Kammade, blåsta.......






Skrev om ett schampo jag hade fått möjlighet att prova, för vita pälsar.

Det passade ju bra i dag.


På den här bilden syns det tydligt vad jag menar med Ronjas färg inuti pälsen, liksom.

Ser mera rosa ut.

Har provat mängder av olika schampon, men helt utan effekt.

Det växer iofs bort, och redan ser man att dom två cm närmast skinnet,

där är det så där vitt, som på en valp!!



Testing testing!

  



   Joo!!! Jag är riktigt nöjd med resultatet!



VITT VITT VITT!!



Nu mår jag bra! Det känns som om det blir toppen nu.

Länge sedan jag sa dom orden.



Ah, just det ja.....Glömde berätta en väldigt trevlig grej som hände i dag.

Men nu håller jag på att tappa huvudet,

och det är kanske smart att förflytta sig innan det dunsar i bordet.


Kramar

Susanne

 
 
sofia

sofia

5 november 2014 05:41

Så skönt att skorpan verkar må bättre :-)

http://www.echosierra.se

 
SytantenSytanten

SytantenSytanten

5 november 2014 06:43

Så skönt att det är bra nu. Man blir lite orolig trots allt för dina söta flickor. Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Ingen bild

Susanne

5 november 2014 07:17

Åh vad härligt! Önskar er många härliga år!😊😊😊😊❤❤❤❤❤

 
Eva H

Eva H

5 november 2014 09:05

Helt underbart och härligt!Och du - håll hårt i den veterinären!
PUSS till båda töserna (men en eller två extra till Skorpan ;) )

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Christine

5 november 2014 09:11

Rälig medicin - det är inte lätt! Hon är verkligen en goding, som hon skrattar på en del av bilderna! Ta hand om er!

 
Ingen bild

Ingrid

5 november 2014 09:42

UNDERBART!!!!

 
Susanne P

Susanne P

5 november 2014 21:33

Helt underbart att du kan känna lugnet nu, Susanne! <3
Men på nåt vis, trots dina underbara bilder, så sitter jag här och fnittrar över minnet av en liten Skorpunge när hon höll på att lära sig simma. Hon simmade lodrätt med en ivrig och glad vilja. :D
Hahahahahaha!

Kram <3

http://www.susannep.blogspot.se

 
Carina

Carina

6 november 2014 10:49

Va skönt att allt var bra med Skorpan!

http://carinaduvefjord.blogg.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

7 november 2014 00:55

Jag vill verkligen säga ett stort tack till var och en av er alla. Ni vet nog vid det här laget att jag blir så rörd, och tacksam att ni finns i min värld.
Kram till er alla
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards