quilaoronja

Direktlänk till inlägg 5 november 2014

Bajspåsar.....och lite till ;-)

Av Susanne - 5 november 2014 17:13

Det här blir nog ett märkligt inlägg i mångas ögon,

men allting är ju inte alltid gjort efter regelboken .


Eftersom vädret är allt annat än kameravänligt,

så är dagens bilder INTE tagna i dag!

Vilken tur då, att jag fotat lite under några års tid.

                            

Det har verkligen regnat hela dagen, och sneglar man på prognosen för dom närmaste dagarna,

jaa, då ser man ingen som helst ljusnig.

Inget upplyftande precis.


"Men det struntar väl vi i!"


Skorpan Skorpan, om du bara visste hur glad jag är!

Glad över att äntligen se ett slut på denna följetong som varit.

Men en sak har jag lärt mig!!

Majskolvar, dom ska man inte äta, om man är en matglad hund.




Nu blickar vi bara framåt igen, och vill enbart se friska, krya hundar.

Eller hur, Ronja!?



Det här med att fotografera, och ha en tanke om hur man vill att bilden ska bli,

det kan vara rätt marigt ibland/ofta!

Jag hittade ett ganska typiskt senario för det,

när jag gick igenom bilder på datorn ikväll.

Ganska roligt......


Barnbarn och hundar, samling.......

Så typiskt Skorpan....kastar sig hit eller dit......


Joorå, Milton och Meya tycker också att det här är riktigt skoj!!

Ronja är väl den som har mest ordning på sig.....


Men det går inte hur länge som helst......
KAOS!!!


HAHAHA!
Så det kan bli......men roligt hade vi

  




Ohps!
Tänka sig, så många bilder jag hittade, som jag inte ens visste att jag hade....  


    

Mitt i allt skrivande, så bestämmer sig datorn för att börja krångla!!!   
Tangentbordet lever sitt egna liv, bestämmer själv vilka bokstäver som ska skrivas,

musen hoppar hit o dit (eller, det heter visst markör)

Men vad i.......

  

Letar efter en smart lösning.....går väl så där....




Bäst att snabba på med bokstäverna, innan hela skiten slocknar.....  


Måste bara berätta om det här också.


När man råkar vara i stan, och ska plocka upp efter sina hundar,

då är det en fördel om man har bajspåsar med sig.

Det har jag ALLTID!

Det är också trevligt om dom är hela.......senaste rullen innehöll väl inte så väldigt många utan hål.

Smått otrevligt!


Inga stora summor, så inget att gråta över.

Men, när jag nu skulle köpa nya, så tog jag så klart med den defekta rullen till butiken.

Visade rullen, det syntes tydligt att var och varannan påse var sprucken.
Brukar köpa tre rullar i taget, (bra pris) och trodde nog att personalen skulle säga,

"Ta en rulle extra du, eftersom den där var defekt"

Ha, nej då! Deras svar var enbart,

"JAHA? Bäst du undviker dom blå påsarna"

Dåligt!!


Men, jag tog i stället och mailade till leverantören av påsarna, LUPUS,

och beskrev vad som hänt samt skickade med bilder.

Efter bara en kort stund fick jag svar!

Dom ville ha min adress, så dom kunde skicka mig "Ett gäng rullar", som dom skrev!

Dom skulle även kontakta butiken, som agerat på ett märkligt sätt.

Jag ska väl inte behöva stå och förklara?

Självklart skulle om gett mig en ny rulle direkt.

Men vissa människor har inte det tänket, helt enkelt.

Dåligt, Grizzly!



Slutet gott, allting gott   


Har ögnat igenom texten,

och rättat till massor av ord där bokstäver inte var placerade där dom skulle, eller inte en fanns.

Ganska troligt att jag missat några fel, hoppas ni har överseende med det.....


Suck, vilken tid det tog, och jag blev arg!!

Alltid är det något......hela tiden   

Men nu är jag färdig.......för denna gång.


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards