quilaoronja

Direktlänk till inlägg 6 november 2014

Oj, så många det blev.....av både det ena och det andra......

Av Susanne - 6 november 2014 20:41

Håll i er nu, för nu blev det många!!

Bilder alltså.

Men vad sjutton, den första snön kom i dag, och lyste opp tillvaron lite för oss.

Eller kanske framförallt för hundarna.

Jösses så glada dom blev, och vad roligt det var att se dom busa i snön.


Det varnades för att ge sig ut på vägarna, och joo, visst var det kanske lite dumt,

men vi trotsade, och tog oss över Bråviken, via färjan,

för att träffa Mammut-killen och hans matte.

Här på landet är det så otroligt lite trafik, så det är inte ofta man får möte.

Det känns lite lugnare då, tycker jag.

                                                  
  

Väl på plats, så stod där redan en bil, just där vi skulle parkera.

Det gjorde ju inget, men då kunde man räkna ut att vi skulle träffa på andra hundar i skogen.

När jag stod där och inväntade vårt sällskap, kom en man och hans hundar traskande.

(Jag hade då inte hunnit fått ut hundarna ur bilen ännu)

Hans hundar var av rasen Rhodesian Ridgeback,

två gossar som var mycket nyfikna på vad jag hade i bilen.

Jag är ju lite insnöad på allt vad hundar heter,

och nu har jag då läst lite om denna ras.

Den härstammar från södra Afrika, och har framförallt använts till lejonjakt. (spännande!)


Ronja, Skorpan och dom två grabbarna,

sprang och lekte en stund i den härliga snön, innan Mammut kom.


Och självklart var Ronja först ut och talade om "var skåpet skulle stå"




"Är det ok om jag bara går lite bakom dig, bruden?"

  


Skorpan provade att leka kurragömma med en av killarna....

Tror inte han förstod riktigt vad/hur hon menade   



Så anlände Mammut.....och eftersom det då blev tre hanar,

var det rätt intressant att se hur dom kommuniserade med varandra.

Dom gjorde så som hundar gör, kollade av varandra, snackade lite (tror jag)...

Och Skorpan studsade liksom mest omkring!!





"Måste ni hålla på så där", sa Skorpan?

"Kom så leker vi i stället!"



"Ok, vi kommer!"



Att se dessa fem hundar springa omkring och ha roligt, det kändes så gött!

Först åt det ena hållet.....allihopa tillsammans!


Vända!!

Och tillbaka, åt andra hållet!   

(Ronja har lättat från marken)   



Efter en stunds promenad, lämnade grabbarna "Ridgeback" oss, och vi fortsatte vår promenad själva.

Mammut med matte, Ronja, Skorpan och jag.



Snöööö!!!

Det är väl bland det bästa som finns.....om ni frågar hundarna alltså!



Full fart, från början till slut.



Lagom långt varv i snön, som var tung och blöt i dag.

Misstänker starkt att den är borta i morgon   




Uppställning!!!

(Uppsittning, haha)



Kanske tycks tjatigt, men det här var såå kul.

Och så vacker skogen blir med alla snötyngda träd.

Vi tackar för trevligt sällskap på dagens promenad, det gör vi snart om igen    


I väntan på färjan tillbaka till "rätt" sida, blev det några bilder till....bara några   



Hur mörkt och grått än vädret är, så lyser dom här två upp allt  

(det är min åsikt)   

     



Snaaaart slut!


I dag låg det paket i brevlådan igen.......????




Haha, toppen, vad mycket bajspåsar!!!

Nu klarar vi oss länge.

Vi säger stort tack till Lupus, det var både snabbt och väldigt snyggt gjort.

Det var ju trots allt bara en rulle som var defekt.

Mååånga rullar blev det.

(Dom skrev även och bad om ursäkt för Grizzlys beteende i frågan, så får det INTE gå till)

Slutet gott, allting gott!



Nu så, nu blir det vila av "scroll-fingret"    


Kram

Susanne

 
 
Sofia

Sofia

7 november 2014 09:00

Oj så mycket härlig snö ni har. Vi har -10 men inte en snöflinga. Längtar till vintern nu!

http://www.echosierra.se

Susanne

9 november 2014 00:17

Aj då, kyla utan snö, det är väl kanske lika illa som snö utan kyla. Näe, förresten, jag skulle nog hellre vilja ha mera kyla, så vi slapp all lera. :-)

 
Pernilla Wallette

Pernilla Wallette

7 november 2014 12:59

Men vilka vackra kort! Ser riktigt lyckan över snön som kommit. Härligt!

http://ekdungen.blogspot.com

Susanne

9 november 2014 00:16

Tack snälla Pernilla!! Jaa, se snö, det är det bästa som finns, om man kommer från "snölandet" ;-)
Ha en fortsatt bra helg
Susanne

 
Hovdamen

Hovdamen

7 november 2014 22:41

Usch o fy för snö!!! Tur man bor i södern;-) Bilderna är underbara o på bild är snö vackert men jag vill inte uppleva det själv..

Ha en bra helg!

http://yoycefunderingar.blogspot.se

Susanne

9 november 2014 00:12

Hahaha, jag gillar det både på bild och IRL....om det kommer rätt årstid ;-)
Ha en fortsatt skön helg du också

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards