quilaoronja

Direktlänk till inlägg 7 november 2014

Jag som trodde och önskade att det var över nu..................

Av Susanne - 7 november 2014 21:42


                 Det vill visst inte ta slut!!!            

Jag menar det här "tråkvädret".....känns som det varit här en evighet.

(så kollar man bakåt bland bilderna, och upptäcker att det inte alls var länge sedan solen var framme).


Mörkt mörkt!

Snön vi fick i går är så gott som helt bort,

och skogen får inte ensen liten strimma ljus.

Mitt på dagen!!



Snälla, kan vi inte få lite mera snö.....och lite minusgrader också vore bra.




Träning pågick i skogen.

Jag SKA vinna!!!

Vinna över hundarna.

Dom äter ALLT!!! Och jag blir tokig.

Allt och lite till.

Jag vet att dom förstår vad jag säger, utan gap och skrik....vägrar gap o skrik, det är inte min grej.


Behöver bara "harkla" mig lite, så spottar dom genast ut det dom har i munnen.

Men är dom tillräckligt långt borta från mig,

då skyndar dom sig och ser till att svälja i rasande fart.

Smart.....NOT!



Inte så farligt kanske, att äta en och annan barkbit, eller så, men nu är det slut med det!!

Helt slut och får aldrig mera hända!!!



Förstår ni inte att det är farligt?

Dom sätter sig och tittar på mig, ser så där otroligt söta ut, som bara en berner kan göra,

och deras ögon säger;

"Är du mycket arg på oss, matte?"



Förlåt....   



Men.....så rinner allt av dom, snabbt som bara den!



Nu är frågan?

Vem är envisast, dom eller jag??

Det får vi allt se.....



Det SKA GÅ!!



Måste bara lista ut det sätt som fungerar bäst för oss....

Tänk tänk tänk   



"Vad är det som händer i skogen?"

"Det luktar....ÄLG!"

Synd det var så mörkt, för jag såg bara baken på skogens konung,

och att fota bara den var ju inte så kul.

**************************************************
*******************

Det jag nu skriver hade jag tänkt strunta i,

men det är ju den här bloggen som jag har som en slags dagbok.

Och jag har många ggr haft användning av den, när jag behövt kolla upp något.


Skorpans mage!

Hade ju bestämt att det var bra nu.

Det enda jag skulle göra var ju att hålla lite koll på den delen av såret

som inte var helt ordentligt läkt.

VAR!

Det är fortfarande var som finns därinnanför.

Var tvungen att ringa och berätta det för veterinären, och ställa några frågor.

Dels, vad händer om jag struntar i att trycka ut varet? Fylls det då bara på mer o mer?

Var innehåller bakterier, och hur kan det vara möjligt,

att det fortfarande finns bakterier som bildar var, efter fyra penicillinkurer?

Skorpan mår toppen!

Inget ont, pigg och galen, precis som vanligt......men, hon har var i magen!


Har fått order om att enbart tvätta såret med vatten eller koksalt tidigare.

(trots att jag nog tyckt det var lite märkligt)

Nu ska jag tvätta med sprit och väteperoxid, och det låter väl som en bra idé.

Men hjälper det??

Inte vet jag?

Jag vet snart ingenting längre.....




Måste bara pigga upp det här inlägget lite, med något gladare bilder!!! 

  







Så det jag trodde närmade sig slutet, det var inte alls så.

Majs-magen fortsätter.....


Kram

Susanne


 
 
Eva H

Eva H

8 november 2014 09:40

Jag har länge haft en känsla att du och jag är rätt lika i envishet när det gäller vovvar.... Alltså kommer du att vinna! :) (Du skulle se lille yorken, terrier o nyss fyllda 1, när jag talar om för honom att i envishet, där har han inte en chans mot mig :D )
Går det fortfarande att köpa väteperoxid tycker jag absolut du ska testa! (Hört det ska förbjudas för att det kan användas i sprängmedel...) Gamla veterinärer rekommenderade ju ofta det. Och jag hade bra stor öppning på Jespers ena finne utan att få skit i det när det behandlades med sådant var dag. Lycka till!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

9 november 2014 00:15

Jag tror det säljs!? Jag har det i alla fall hemma :-) Ofta tycker jag dom där lite äldre medlen är dom bästa. I dag ska man ju inte använda starka saker, för det kan skada allt naturligt. Njae, jag håller nog inte riktigt med där....
Joorå, vi är nog envisa både du o jag. Måste bara komma på ett ännu bättre sätt att få detta att sluta. Ätandet menar jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards