quilaoronja

Direktlänk till inlägg 9 november 2014

Hej fåglarna, vill ni leka?

Av Susanne - 9 november 2014 19:56


            Jahapp!             

   Solen lyste så vackert.....

"Kom igen nu, sa jag till maken, vi måste UUUT!! Passa på nu när solen är här"!    

Skynda skynda, liksom.

   


Inte sjutton fick vi njuta någon längre stund inte, men nu vet vi i alla fall!

Vet att den finns där uppe, högt upp bakom molnen. (solen)


Kanske låter lite märkligt, när man bor på landet som vi gör, men det blev stadspromenad i dag.

Dels pga pågående jag i "våra" skogar, och dels för att det är nyttigt för våra "Lantis-hundar"

I dag är det inga som helst konstigheter, tycker dom båda brudarna.

Ganska kul med alla människor som vill hälsa, och deras hundar man kan hälsa på.


Ronja är en rätt cool dam, och bryr sig inte nämnvärt om så mycket alls......men så har vi då Skorpungen   

Hon är som hon är.

Det är så mycket hon måste hinna med här i livet.

Hon vill ALLT, och faktiskt lite till.

Ronja sitter här och begrundar sin bästa väns alla påhitt.



Fåglar!

Fåglar är såå himla kul.....helst om dom flyger sin väg, som ju fåglar brukar göra.

Då hänger Skorpan mer än gärna med dom.


Gissa att jag är tacksam över allt tränande på att komma,

även om det finns något mera lockande än matte straxt intill.

Hon vänder på en femöring, och kommer springandes i hundra...."Vad ville du, matte???"

PUH!

Har jag sagt att det finns en gigantisk motor i Skorpungens kropp!!!



"Vi hoppar upp på ALLA stenar, för det vill säkert matte.....GOOODIS!!"

ÖHP ÖHP, man måste väl göra något mera än bara hoppa upp på en sten va?

Därefter kanske man får godis.....   


"Nej nej, vi bryr oss väl inte om godis alls.....sitter bara här och spanar lite...."

  



Sten-tokiga!





Det här med kamera!

Man lär sig nya sätt att ställa in den hela tiden.

Jag kan inte kalla mig kunnig när det gäller inställningar, men jag är inte rädd för att prova mig fram.

Svårt!

I dag var en sådan dag...."kamera-inställnings-provar-dag"

Jag vet vad jag själv är ute efter, men att få det prcis som jag vill, det är svårt.

Har också fått den otroliga förmånen att få låna en fin kamera av en nära vän,

och jag är såå sugen på att börja......men det tar tid.

Det räcker inte bara att trycka på startknappen, inte för mig i alla fall.

Och så var det här med grå-vädret!!!

Det är så trist med grå-väder när man vill fota...




Lade mig på köksgolvet och provade en uppsjö av olika inställningar.

Skorpan fick agera försökskanin.

(Hon kan behöva träna på att vara stilla och vänta)  

Man blir allt lite trötter  



Oj vad sandigt det var på golvet då?    



I morgon = Kursdags igen! Längtar   


Kram

Susanne


 
 
Eva H

Eva H

10 november 2014 11:09

Skorpan behöva passivitetsträning? Kan jag väl aldrig tro! :D
Jag som bara väntar på att hon ska lösa det där med flygande....
I mina ögon tar du alltid jättefina bilder!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards