quilaoronja

Direktlänk till inlägg 5 december 2014

Änglar finns.....

Av Susanne - 5 december 2014 19:54


           Tänk va.....livet går liksom bara vidare.            

En riktigt sorglig dag i går, man tror världen ska stanna,

men, nej då, det går bara vidare,

precis som vanligt....bara en ängel till bland alla dom andra.

Därför, eller just därför, känns det så viktigt att vi njuter av dom,

tar vara på den tiden vi har med dom, våra fyrbenta, älskade vänner.



"Jag kommer inte klara av att leva", tänker man, det kommer inte gå.

Men så går tiden, minnena bleknar inte alls, sorgen finns för alltid kvar, saknaden är hemsk...

Sakta sakta, blir såret i hjärtat till ärr, och ärr försvinner aldrig.



Jag får ofta höra,

"Jösses, har du alltid hundarna med dig?"

"Du är ju med dom jämt!"

"Dom klarar sig väl utan dig ett tag?"

OSV...

Joorå, visst gör dom det.

Men nu är det så, att jag har valt att ha hundar i mitt liv,

och det av en anledning.

Dom har hjälpt mig så mycket, hade aldrig varit där jag är i dag,

om inte hundar funnits genom mitt liv.

Så varför skulle jag inte ha dom med mig jämt?



Jag har den möjligheten, att alltid ha dom med mig, precis överallt,

så varför skulle jag inte ha det??

Allt kan förändras i ett nafs, jag vill njuta var dag som jag har med dom.


Som Ronja t.ex

Hon är en riktig "tok-fia".

Hittar på den ena tokigheten efter den andra.

Alltid något nytt!

Nyfiken är hon också......"Undrar om det bor någon här inne???"


Eller, när hon ställer sig högst opp på en trappa, och startar en show, (på två ben)

så att alla som vill får sig ett gott skratt.

Det är underbart!



"Klok som en bok"



Alla hundar har sina egenheter.

Det är så roligt att se deras olika personligheter.

Så har vi då Skorpungen, en liten "Spellivink" som älskar livet!

Det syns verkligen på hela henne, att hon älskar allt och alla.


Tuffast i stan, tror hon själv   

"Öh, vad går du där borta för.....?!"



Ronja är ganska bra på att "ta ner Skorpungar på jorden igen",

så jag har god hjälp där.



"Vad sa du??"

"Vill du ta en bild??"

"Jaa, men ta då.....jag är ju här....!"

"MOAHAHAHAHA!!"



Promenad i stan', "vårdhundsarbete" hos min mamma,

lite mera promenad med tillhörande fotografering.....osv.


Nu laddar vi inför morgondagens pepparkaksbak med barnbarnen, Mille och Meya.

Allt ska dekoreras och pyntas, med både kristyr och små figurer, mini marshmallows och nonstop.

Allt i en sarlig röra...men fint blir det med all säkerhet.


Och hundarna då?

Joo, dom är så klart med dom också   


Kram

Susanne

 
 
Susanne P

Susanne P

6 december 2014 00:39

OM man valt att ha hundarna i ens liv så SKA de få dela ens liv också. De ska få dela ens vardag, helgdag, kvällar och helger.
Hur många gånger har jag inte tackat nej till olika inbjudningar för att jag vill inte att hundarna ska vara ensamma...? Och hur många gånger har jag inte fått höra att "hundarna styr mitt liv"?! Men det är JAG som inte vill att de ska vara ensamma. Det är så jag jobbar. ;)

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

6 december 2014 20:22

Vilken underbar text om att leva med hund!
Många, många gånger genom åren har jag fått höra att jag är konstig som aldrig rest t.ex Och lika många (nästan, för ibland tröttnar man ju....) har jag förklarat att för mig är det så otroligt mycket viktigare att ha hundarna VAR dag än att ha säg 14 dagars resa en gång per år och "tomt" alla andra dagar.
Se'n vill Assar hälsa Ronja att visst är det superkul att vara nyfiken! Han är kul med trappor den.... En gata vi ibland går här, där ligger husen rätt nära och på väldigt många av dem (hyreshus) finns små trappor ner mot källare ut mot gatan. Han kan baske mig knata 10 st ner och upp :D Bara för att kolla OM det kan finnas intresseväckande saker där.

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

10 december 2014 01:03

:D :D :D Påhittig kille!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards