quilaoronja

Direktlänk till inlägg 6 december 2014

Stora hjärtan, små hjärtan.....

Av Susanne - 6 december 2014 22:01


     "Vi väntade och väntade...."       

       

    "Milton och Meya skulle komma idag,  och det gillar vi!"

"Alltså, dom två gillar oss, det vet vi säkert,

för dom vill klappa och kela med oss mest hela tiden"     


 "Men Ronja, jag håller ju på att baka pepparkakor här,

då kan jag väl inte kela med dig heller!" 


Milton försöker baka, men det går väl lite si och så med den saken,

när Ronja gärna vill vara med.

   


"Hej hej, Mille, ser du mig?"

"Du kanske vill ha en liten puss?"



"Ok då, vi kelar väl lite då"




"Och jag då....är det ingen som vill kela med mig?"

Stackars Skorpan.....

    


Skrev i går om att hundarna ALLTID är med, och jaa, dom är faktiskt alltid med, i alla fall i köket.

Det brukar vara ganska lönsamt.....(om husse är där)




"Näe, nu är det väl ändå dags, va?"



"Ok, mer än gärna".......Meya är en riktig hundtjej

"Först måste jag bara tvätta av Skorpan lite i öronen", sa Ronja

  


Så söta.....



Puss, Meya....




"Vad gör du nå då, Skorpan?"



  



Stora pepparkaksbaket, som barnbarnen ser fram emot,

att få göra massor av olika figurer och pepparkakshus.

Att få dekorera allt med diverse godis, kladda och kladda.

Det slutade även i dag som det brukar med att maken och jag kavlar och kavlar, gör grisar och gubbar,  

och degen vill ta aldrig slut

Men nu så luktar det otroligt gott i huset....jul liksom   


Efter en mysig dag, tog vi barnen till "skogen".

Dom var bara tvugna att få se detta!!!

Det går inte att visa med en bild hur det här ser ut.

Allt blinkar, hela tiden, dessutom till musik, som knappas in på radion.

Jo visst, det ligger ett otroligt arbete bakom detta ljusspel, men jösses!!!


Jag är ganska nöjd med att INTE bo granne där.




En regnig och grå dag, som ändå blev väldigt ljus.




Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

7 december 2014 15:04

Vilken mysdag!
Väcker minnen.... Mormors mamma införde en tradition att baka pepparkakor med sina "flickor".
Den förde mormor vidare så att hon samlade 2 döttrar, en svärdotter och barnbarnen vartefter de anlände. ("Karlarna" åkte samma dag och högg gran hos en vänlig granne på landet.) Rena fabriken.... Mamma kavlade, svärdottern la på plåt, mammas syster passade ugn, mormor plockade av samt sprang ut o in med plåtar som skulle kylas. Se'n fick alla 4 familjer ppepparkakor så det räcke nära på till nästa gång :) (Ett år vet jag mormor räknade nära 3000....)
Så kom gubbarna hem o det blev gemensam middag :D
Vilket minspel på Skorpan! TROR inte det var riktigt så synd om dig vännen <3

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

10 december 2014 01:00

Härliga minnen, Eva.
Oj då, här snackar vi pepparkakor minsann! 3000!!!

 
Susanne P

Susanne P

8 december 2014 19:42

Det finns bara ett ord som kan beskriva dina underbara bilder; harmoni! (eller jag skulle nog kunna skriva med fler ord men hejdar mej där...)

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

Susanne

10 december 2014 00:58

Tack...."Du e la go du", Susanne ;-)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards