quilaoronja

Direktlänk till inlägg 11 december 2014

VA?? Är det sant?

Av Susanne - 11 december 2014 20:35


   En dag, som inte riktigt var som vanligt.

Lasarettet tog sin lilla tid, dessa underbara människor "tryckte" ner mig i sängen....Sa:

           "VILA V I L A, LIGG STILL!!"        

Jag somnade......inte alls otäckt.....Faktiskt?

Att andas, att vara, utan att plågas, det är en känsla som får mig att gråta av glädje.

Så här i efterhand, jaa, då vet jag att jag blir lättirriterad när smärtorna sätter in allt för mycket.

Jag gör verkligen mitt bästa för att andra inte ska behöva ta del av detta, men ibland är det lite svårt.

Skulle låsa in mig kanske......


Ja ja, i alla fall, dagen blev en härlig dag till slut,

jag tog helt enkelt vara på den....också   


"Ska vi hitta på något kanske, matte?"


Några små solstrålar......som snabbt hade passerat.

Följt av regn + blåst, vilket inte alls är en bra kombo, tycker jag.


Lilla Söta Skorpunge   

Hon har fått ett träningspass som heter duga i dag!

Visserligen inomhus, med klicker till hjälp, och en lagom mängd blodpudding.

JAg tänkte, att jag skulle hitta på en "grej" som hon skulle göra,

lära henne enbart med hjälp av klickern, OCH hålla tyst!!

Det är den svåraste biten....ATT HÅLLA TYST!!!

Jag har alltid något som behöver sägas, tror jag.



 Så här gjorde jag......

(måste bara skriva ner det, för jag blev så himla imponerad,

det fungerade liksom!!! På bara kort kort tid) 


Hade en platt liten skiva, som jag lade på golvet (den var inte alls stor)

Skorpan satt framför mig och tittade....hon fattade att det var NÅGOT hon skulle göra,

nu gällde det bara att komma på VAD?

Så fort hon flyttade tassen en liten liten bit närmare den lilla skivan, klickade jag, och belönade.

Ju närmre hon placerade tassen, dessto mera krävde jag av henne innan jag klickade henne.

Alltså, döm om min förvåning, när hon såå snabbt kom på vad jag ville.

Jag ville att hon skulle förbli sittande,

enbart placera en tass på skivan, och hålla den kvar där.


Gjorde sedan exakt samma övning med Ronja,

och även hon är en smart liten vovve i mina ögon....så klart 

  

Resultat av klickerövning:

Skorpan - MVG   

Ronja - MVG   

Jaa ja, jag säger då det....  


Sandlådesökande, det får man ingen stjärna för direkt, bara en väldigt söt liten sand-nos   



Dagar som i dag, när jag blivit beordrad att försöka vara lite lugn,

då är det skönt med egen inhängnad tomt.

Lite "ben-tugg", och lek, det gillar vi.

Just den här leksaken är en av favoriterna,

och man bara måste springa med den i munnen samtidigt.


Det var då ungefär, som jag upptäckte det.....


Jag säger ofta lilla Skorpungen....Jaa, för hon är ju en liten Skorpunge.....

Men faktum är att hon inte är en tum mindre än Ronja?!

Hon saknar givetvis massor av kläder, men stommen, den är "The same"

Märkligt?

Det har jag helt missat!

Hahaha!

Mina fina     


"Liten?"

"Jag är inte alls liten, så det så!"



"Go o gla"....Det är Ronja det   



Så, nu är jag klar!


Kramar

Susanne

 
 
Anna

Anna

12 december 2014 02:23

Haha. Du är för rolig. Klart Lilla Skorpan och Lilla Nitro är våra SMÅ pluttar. Inte har dom blivit lika stora som Ronja och Wilma. 😂 som du påstår... vart tog tiden vägen. Så stora pluttarna har blivit. Nitro är i mina ögon fortfarande min bebis. Men han är ju lika stor som Wilma och dessutom biffigare. KRAM !!

http://annaslantligaliv.blogg.se

 
johanna

johanna

12 december 2014 07:09

så himla fina de är :)

http://wildshenanigans.wordpress.com

 
Eva H

Eva H

12 december 2014 14:04

Men på INsidan kommer du att förbli "vår" lilla skorpunge! Så det så!
Och du matten..... Livet ÄR inte en dans på rosor! Om du erkänner ngn gång att du mår pest, det dör vi inte av!
Kram!

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

15 december 2014 00:29

Kram till dig, Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards