quilaoronja

Direktlänk till inlägg 21 december 2014

Man behöver bara en Cola..... :-)

Av Susanne - 21 december 2014 20:09


G L A D...GLAD!

Det blir jag varje gång jag vaknar och solen lyser in genom fönstret.

(kanske inte jätteglad när jag ser hur fönstren ser ut, men det försöker jag helt bortse från) 


   


    Ut på promenad.....fruset i marken, perfekt!      

Det bästa med dagens promenad, om man frågar Ronja o Skorpan,

det var nog den här Colaflaskan!



Inte behöver man ha speciella hundleksaker inte,

den här var mycket roligare.....

Ronja vägrade att dela med sig,

men Skorpan var helt klart fast besluten att få tag på flaskan.


"Hm....snart tröttnar nog Ronja....jag springer bredvid bara.....!"



"Nu...jag gör en överraskande rörelse, och så....hahahaha.....!!!"




"Nana nana naanaaaa!!"

"Du kan inte ta den....!"




Skorpan lycklig över sin trofé....och Ronja har sedan länge tröttnat på flaskan.



Var och hälsade på den här lilla nallebjörnen och hans föräldrar,

som också var med på promenaden.

Så himla söt....det är nog den sötaste nallen jag sett!

T o m en liten svanstipp där bak   



Och kikar man inuti den gulliga nalleoverallen,

jaa, då hittar man något ännu gulligare....nämligen den här lilla godingen.

Leon, dryt 2,5 månad ung, med ett leende som kan få vem som helst att smälta,

framförallt mormor och morfar.

  

(jaa, jag tror faktiskt det, även den värsta "surpuppan", eller hur?)   




Joorå, nu ser jag det tydligt!

Skorpan har börjat "sätta päls" igen....Tjohooo, vad skönt för henne,

att slippa bli kall om lilla magen   

Om man jämför tidigare bilder, så ser man att hennes vita streck i pannan ändrat sig.

Det var tidigare helt rakt, men nu börjar det mer och mer likna Ronjas "solfjäder",

som jag tycker är så fin.

Ska bli så roligt att se hur Skorpan kommer se ut när hon är fullpälsad.

Det är inte klokt egentligen, hon är över två år,

men har råkat ut för så mycket elände, att hennes päls aldrig varit helt ok.

Men nu, nu tror jag vi är färdiga med allt vad elände heter...Jaa, det har jag bestämt!!!



"Joo, jag tänkte.....jag skulle kunna dela med mig lite

av min päls till Skorpan.....jag har så jag kan sälja....BILLIGT!!"  



Just ja....det var en sak till som gjorde att jag inte var sysslolös i dag!

Märkte ingenting alls, eller såg ingenting......

Men så kom vi hem, och jag tyckte att hundarna betedde sig lite konstigt???  

Men vad sjutton...... 

Bäst att "gå igenom dom", och......Hela pälsarna var som stora knölar!!

ALLT satt liksom ihop   

Skorpan gick snabbt att få ordning på, men Ronja...Vojne vojne!!

Då kom jag på den helt fantastiska kammen/kardan som vi testar.

Den ska ju vara helt perfekt för just det här problemet.

Och reklamen talar faktiskt sanning den här gången!

Det gick verkligen "Plätt-Lätt" att få bort alla intrasslade kardborrar.

  


Som nya igen!

Våra     


Så där då, nu är jag klar för i dag och tackar för mig   


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards