quilaoronja

Direktlänk till inlägg 22 december 2014

Usch, vad otäckt det var!

Av Susanne - 22 december 2014 21:21


   Titta titta!

    Sol, även i dag!!

           Men det finns inget som kan få mig att tro att julafton närmar sig med stormsteg, ingenting alls.

Hur ska tomten kunna ta sig hit, t.ex???       

Jag menar, hans renar gillar väl inte den här värmen?

"Upp-o-ner-vända-världen"


Klart man vill se något positivt i allt, och för min egen del är jag nog lite nöjd i alla fall!

Kameran! Kameran gillar solljuset   




Och visst blir promenaderna så mycket härligare när man slipper regn och grå-grå himmel.


Bustjejerna!



Ben både här och där....har ingen aning om vilket ben som hör till vem?



Kom och tänka på det här med valpar i dag, vet inte riktigt varför,

har kanske varit en del prat med "valpinnehavare" den senaste tiden kanske   

I alla fall.....att bli med valp är kanske inte enbart rosenrött.

Mycket tid lägger man ner på dom där små nallarna     och för det mesta är det enbart underbart.


Men jag minns en gång, när Quila var valp, då hände en rikitgt otäck sak....

Det kunde verkligen ha slutat i "katastrof"



Hon hade för vana att krångla sig in under sängen varje natt,

och ofta slutade det med att sängen fick lyftas, för att hon skulle komma ut.

Detta hände oftare och oftare ju mera hon växte.....Vi proppade in kuddar och fyllde upp under sängen, för att förhindra att det skulle ske.

Att vakna av en valp som skriker i högan sky, det är INTE kul.


Men det som hände den där natten, det var ett skrik som var fruktansvärt!!!

Kollade under sängen, men där gick ju inte att komma in....Då såg jag.....hon hade på något märkligt sätt fastnat BAKOM elementet!!!

Hon hade förmodligen legat på rygg, på valpars vis,

och lyckats med konsstycket att trassla upp och in ena bakbenet bakom elementet.

Behöver jag säga att Quila var heeelt hysterisk!!!

Snart var även jag det, när jag började inse att hon SATT FAST, riktigt ordentligt.

Bakbenet var som fastkilat, det gick inte att rubba.....och eftersom Quila var en liten valp, och jätterädd,

hade jag fullt sjå att försöka hålla henne stilla, så hon inte slet av sig benet i all panik.

Hon bet och bet i mina händer, blodet rann om mig, jaa, fy vad hemskt det var.


Tänk snabbt!!!....för att få loss henne fick maken stänga av vattnets huvudkran,

och lossa elementet från väggen,

bara så mycket så jag kunde lirka loss henne!!!


Märker att jag verkligen minns det som det var i går, nu när jag skriver om det.

Hujeda mig.....men när Quila hade lugnat ner sig, och jag fått stopp på blodet från mina händer,

kunde vi konstatera att det var ingen skada skedd.

PUH!!!

För att undvika denna händelse igen, valpsäkras numera även alla element,

när och om det råkar finnas en valp i huset. 

INGA VALPAR BAKOM ELEMENTEN  


På tal om valp....Ibland ser Ronja väldigt valpig ut, tycker jag.

Och beter sig även som en lekfull liten valp....



Som här, på fältet i dag....

"Kollaaaaa!!!" Jag hittade en fin boll!!"

"Kan man låna den lite, tro?"



Ronja lånade lite.....och hade såå roligt!!




         Bara några fler solbilder....kunde inte låta bli.... tycker det är så kul. 







Om man går på ett fält, med ganska högt gräs.....och det regnat hela natten......

Då blir man jätteblöt.....

Om man dessutom bara har en enda väg hem, som råkar vara en grusväg...

...då blir man jätte, jätteskitig, från marken och opp!!!


Tur dom båda älskar att ligga utomhus, så den värsta skiten "ramlar" av.

             


Kram

Susanne


 
 
Eva H

Eva H

23 december 2014 10:40

Jag fnissade första glatt....
Jag minns så väl när Kasper var pytting och jag fortf hade soffa.... Valpen var in där under JÄMT! Attans vad sur han var över att matten verkade såga av benen mer o mer vecka för vecka..... Hela soffa morrade o skakade av sur valp.
Se'n får jag is i magen..... FY vilken upplevelse! Tror jag kan föreställa mig för visst har saker hänt. Tack och lov att ni löste det så bra!
Sol har ni även idag, som vi här hoppas jag. 1 timmes morgonkiss med kompisar och A behövde inte torkas!!! Det tackar vi för :)
SV
Tack snälla du! Jag tycker jag skryter väl mycket ibland, men denna känslan..... Detta nu har verkligen gett mig förståelse av det där man läser att "hjärtat svämmar över". Han är otrolig luddpellen <3

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Eva-Lena

Eva-Lena

23 december 2014 11:14

vilka tjusiga vovvar! Och en duktig fotograf bakom kameran!

http://nenalivet.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

23 december 2014 12:30

Ojoj oj ja hundar kan verkligen konsten att trassla till det ibland. Tur att det gick bra. Fantastiska bilder!

http://www.echosierra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards