quilaoronja

Direktlänk till inlägg 23 december 2014

Lämnar den inte!!

Av Susanne - 23 december 2014 20:04

  

"Hon kan bara inte låta bli!!"

           "Våran matte menar jag...hon kan inte låta bli att ta med sig kameran,

så fort vi lämnar huset."

"Det spelar liksom ingen som helst roll var vi ska....kameran SKA med!" säger hon.   

"GÄÄÄÄÄSP"          


Att springa, och springa fort, det är så härligt att se dom i full fart.

Därför tog vi en sväng på det stora gärdet i dag också, innan vi smet in i skogen.



I morgon är det visst julafton, har jag hört    

så i dag ordnades det sista i matväg.

Jaa, tror faktiskt att allt är helt klart nu.

Bara att plocka fram det ....SKÖNT!

Det var väl några mera saker jag hade tänkt fixa, men jag lade ner det.

Det blir säkert julafton i alla fall, och ingen mera än jag kommer kanske sakna det.

Bl.a var det den där saltlakritskolan jag provade att göra.....den där som blev så himla god.

Självklart tog den raskt slut, och jag tänkte göra en sats till.....men vad sjutton, det finns annat i stället.

T.ex alla chokladkartonger som maken fått i julklapp.       

Härligt....men farligt, säger jag!!!



Gick som sagt in i skogen på eftermiddagen, och där finns det väldigt gott om rådjur.

Så även i dag.

Ronja litar vi på.....även om hon nog gärna skulle springa

efter för en stund......men Skorpungar, kan man lita på dom???

Tveksamt?!



Just det där med att träning ger färdighet, det stämmer ju väldigt bra, och faktiskt även på Skorpan.

Vi HAR tränat massor, just på STANNA!!!

Att ha ETT kommando som är livsviktigt,

det är nog det jag lagt ner mest tid på med alla hundar.

I dag fungerade det, och gör väl så oftast, men, jag litar inte på henne på fullt ut....ännu!

Skorpan ÄR en väldigt speciell tjej, har alltid varit det, från dag 1 i hennes liv.




Jag tror/vet att den här tjejen har stort inflytande på sin bästa vän, Skorpungen.

Det Ronja gör, det gör också Skorpan



Nu laddar vi för familjeträff i morgon, med allt som hör till.

Det skulle varit kul om vi haft lite snö också, så man kunde vara ute och busa med barnbarnen i snön.

Vi får hoppas att det kommer.......


God Jul till er alla från oss

  

Kram

Susanne


 
 
Ingen bild

Solveig

24 december 2014 08:20

Hej håller med i din önskan om lite snö i värsta fall kan det duga med frost, våra fyrfota vänner gillar ju det också. Ser fram emot nya året med din härliga blogg med fina foton.
Önskar Dig och din "flock" en Härlig ,Fridfull och GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!
JULKRAM Solveig

 
Eva H

Eva H

24 december 2014 10:07

Härliga bilder som vanligt!
Och jag håller med, "Stanna!" är det bästa man kan lära dem! A har släppt koncentrationen där lite så vi "repeat-övar". (Även om han inte är lös så är det ju bra!
Ha nu en riktigt fin "dubbel-dag"!
Här är juväder faktiskt ok även om vi saknar snön. Rimforst på gångvägar gjorde icke-halt.

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards