quilaoronja

Direktlänk till inlägg 24 december 2014

Konstig skada?

Av Susanne - 24 december 2014 23:15


Hahaha, jaa, jag vet inte hur jag ska förklara det här....finns nog bara en sak att säga.....

Hon är skadad!!!

Jag pratar om Ronja, förstås          


Men först, JULAFTON....

Vi har haft en riktigt skön dag/kväll, med våra barn + familjer.

(En dotter tyvärr saknad...men ibland blir det ju så, med alla familjer)


Tog en långpromenad med Ronja o Skorpan på fm,

och hittade några gamla byggnader, och vips, så åkte kameran fram    


Ronja Ronja Ronja.....hur kommer du på allting???

Skymtade ett jakttorn, ganska väl kamouflerat....tänkte inte vidare på det förrän.....

...vi vände oss om och fick se detta!!!

  

"Hallå ja.....vill du fota mig när jag står här uppe kanske???"



"Joo, jag står på pass här jag"

"Tok-Ronja!"



Riktigt skönt att man har hund, så man kommer ut ordentligt även en dag som denna.

Känner jag mig själv rätt, ja, då kan jag nog ärligt säga att jag struntat i promenaden just i dag


Finaste Skorpan   


Julmat = Ceck

Julgodis =Check

Underbar familj = Check

Glada barn = Check


Även födelsedagen avklarad...vilket går väldigt snabbt numera.

Inte mycket att fira att man blir äldre kanske, men jag fick ändå såå mycket fint,

av dom finaste jag har, min familj.


Som vanligt var det helt galet mycket paket under granen,

och jag tror alla blev nöjda och glada.


Just den här stunden i dag, då var nog inte hundarna så där översallande lyckliga?

I alla fall inte av minerna att döma?


"SUCK!"

"Mycket ska man vara med om.....men alltså, matte....TOMTAR? VI?"

"Ska det vara helt nödvändigt?"

  Tomtarna....titta hit lite.....



Jag hoppas så att alla haft en riktigt bra julafton,

tillsammans med nära och kära.


Vill även passa på att säga stort stort TACK för alla fina födelsedagsgratulationer.

Om ni bara visste hur glad och rörd jag blir,

tårarna går liksom inte att hålla tillbaka......(det hör väl till åldern, kanske, hehe)

Många grattishälsningar gör mig extra glad och överraskad,

medan andra gör mig mera fundersam?

Men det är väl så, man har olika värderingar här i livet, och det kan jag inte göra ett smack åt.


För min egen del, så har jag mycket nära vänner, nära vänner, blogg och fb-vänner, hund-vänner,

och joo, jag tycker det är viss skillnad.

Så lika överraskad och glad som jag blev, lika frågande och jaa,

faktiskt besviken blev jag över dom som inte ens orkade lyfta luren. Där ser man.....


Kramar

Susanne 

(numera "fem-femma"! Som om det skulle göra någon skillnad?!)   

 
 
Eva H

Eva H

25 december 2014 11:36

Den där Ronja alltså!
Visst är hon skadad allt :) Tur att det är på ett så braigt och underbart sätt!
Önskar en fortsatt lika fin helg till dig och de dina!
(Och så fick jag kanske lite svar.... Har funderat ngn gång på hur jämngamla vi är du o jag. Inte för att det spelar roll men bara för att liksom :D Förstår jag dig rätt har jag svaret!)
Kram!

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards