quilaoronja

Direktlänk till inlägg 26 december 2014

Var rädda om....

Av Susanne - 26 december 2014 21:28


     ...varandra   

     

        

I dag.....många tankar tillbaka i tiden, jag vet inte varför riktigt.

Flera händelser som gjorde att sorgliga saker "poppade" upp till ytan i huvudet.


         Dels hade det nog med Tsunamins 10-årsdag att göra.....

Så hemskt, så tragiskt....så många som misste någon....ofattbart.

Och så många som misste ett barn...


Återkommer till dom där orden man så ofta säger.....

"Vi måste ta vara på varandra, ta vara på livet, varje dag."

"I morgon kan det vara för sent"

        

Jag vill inte slå mig för bröstet på något vis,

men jag försöker verkligen att se vad som är viktigt i livet.  

Vad är viktigt att lägga energi på egentligen?

Klart jag misslyckas ibland,

men jag tar mig då en ordentlig funderare......"Behöver jag slösa energi på det här?"

Oftast blir mitt svar NEJ,

jag kan ändå inte göra något åt hur andra tänker och prioriterar.


I dag fick jag veta att en ung människa, som kämpat såå,

förlorat sin kamp mot cancer, och det gör mig så ont. 


 


Hundarna fick hjälpa till att glädja andra i dag,

när vi besökte min mamma.

Det är dom riktigt bra på!



Det kan vara roligt att bara titta på dom båda,

när dom roar sig med en lugn lek på golvet.



Innan dagens julfirande, blev det så klart promenad.....



Ibland är leken tuff!!



"Nu hoppar jag snart på dig, Ronja!!"



Hon är inte så värst rädd av sig, den där Skorpungen   



"Nu får du sluta, Skorpan!!!"   



  



Leon, han sov sig igenom större delen av julklappsöppnandet....

Gissar att det blir helt annorlunda nästa jul.


Nu är julen över för denna gång, granen barrar så in i hoppsan,

så den blir nog inte så långvarig här.

Varje gång en glad berner passerar granen så rasar det barr.

Sakta men säkert töms grenarna och blir helt kala,

vilket inte är så kladsamt för en julgran.





Det var allt......

Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

27 december 2014 10:27

Ta vara på dagarna är verkligen viktigt!
INTE leva livrädd för att allt skulle kunna ta slut imorgon (som ju vissa tyvärr gör) men ändå sortera bort oviktigheter.
Det är så synd att det ofta ska behöva hända ngt innan många inser vad de faktiskt har. (Hoppas du såg programmet med kvinnan som miste 2 barn + make, 1 barn kvar, i Tsunamin. Hon var mycket klok. "Min sanning" heter det väl.)
Nakna julgranar är betydligt värre än "nakna" skorpor! :D Finner mig själv funderande på hur stora snusnäsdukarna är.....
Kram!

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

30 december 2014 00:04

Jo, jag såg programmet. Så hemskt...

Haha, joo, snusnäsdukarna är inte dom minsta på marknaden precis ;-)
Kramar till er

 
Ingen bild

Fia

27 december 2014 10:49

Så otroligt sant. Ta vara på livet och tiden för saker kan hända fortare än man tror.

Susanne

30 december 2014 00:05

Usch ja, Fia, jag önskar att alla kunde tänka så, innan det är för sent....

 
Ingen bild

Solveig

27 december 2014 11:29

Härliga bilder och tänkvärd text som alltid! Det syns att Ronja och din fina mamma njuter av varandra. Ibland får man sin önskan uppfylld, här på Småländska höglandet kom snön på julafton, så nu är vi nöjda både hundarna och jag.
Ha det gott.

Susanne

30 december 2014 00:02

Så härligt att även ni fått snö, Solveig. Är det vinter, jaa, då vill man ha lite snö, tycker jag.
Önskar dig allt gott

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards