quilaoronja

Direktlänk till inlägg 30 december 2014

Hjärtinfarkten var nog nära där.....

Av Susanne - 30 december 2014 22:30


               Att fotografera mycket, har sina för OCH nackdelar.

Nackdelarna är väl då att hålla ordning på dom där ALLA bilderna.

Jag har en förmåga att slarva lite......vore väl en strålande idé att lägga in bilderna i mappar,

skriva tydligt VAD och VAR dom är tagna, och så kanske framförallt, slänga mindre bra bilder.

Kasta kasta helt enkelt?!        

Det låter inte så svårt, men om man nu slarvat en längre period, jaa,

då känns det ganska mycket att ta tag i.


Men, plötsligt händer det!!!

Jag påbörjade det projektet lite i dag, och som vanligt, fastnade jag i minnena.

Minnena av den här underbara hunden t. ex.

Quila   

Hon blev bara 6 år, och drabbades som så många andra bernrar av cancer.

Jag minns den där hemska tiden när hon blev sjuk, alla nätterna när hon bara skrek av smärta,

hennes kämpande....usch.....känns inte som det var så länge sedan, 2 år, men saknaden är tuff.

Vissa dagar värre än andra......  



Quila o Ronja hade ett speciellt sätt att leka med varandra,

ofta ståendes på två ben.



Och som man ser här,

så har Ronja alltid varit bra på att göra "fina" miner åt sina vänner.



Så kom en Skorpunge in i våra liv för två år sedan.

Och det var ingen liten ängslig valp inte!

Hon lärde sig snabbt att ta efter Ronja, och att göra "fina miner" hon också.



Det gällde ju att få ett stadigt tag i Ronjas öra,

så man inte hamnade på efterkälken när hon sprang.



Joo, jag är nog lite smått galen i hundar?

Men dom har gett mig så in i hoppsan mycket.....vill för mitt liv inte vara utan dom, det skulle aldrig gå.


Skorpan slappar lite......Bara att passa på medan man är liten, tror jag hon tänkte,

medan hon retades lite med Ronja...


Fick mig ett gott skratt vid minnet av när dom här bilderna togs.



Hon var inte så väldigt gammal här, men gjorde mer än gärna det jag "bad" om.

Att sitta på rad med kaninerna, och vänta på att passera över Göta Kanal

  

  


Tur man hittar roliga saker så man får sig ett gott skratt,

vilket behövdes efter dagens incident!!!

     Jag var så arg, att jag för en stund blev rädd att jag skulle explodera!!!    


Parkerade bilen på en stor parkeringsplats i dag.

Det fanns inte en bil i sikte på nära håll, och med andra ord, massor av lediga P-platser.

När jag efter en väldigt kort stund, återvände till bilen,

hade "NÅGON" ställt sig så tätt, så tätt intill mig,

att jag inte kunde förstå hur han/hon hade tagit sig ur sin bil?

Det var mörkt, så jag såg inget när jag tittade efter märken på vår bil,

men jag tänkte minsann vänta ut bilägaren!

Dessutom tog jag några bilder på det otroligt korkade sättet att parkera.


Joorå, så kom det ÄLDRE paret gående mot bilarna,

jaa, för det fanns verkligen inte någon annan bil i närheten.

Jag ifrågasatte direkt hur han tagit sig ut ur sin bil.....han svarade då spydigt, "Det gäller att vara smal!"

MORR!!!

Så sa jag många andra ord, som jag kan........

På frågan varför man måste trycka in sig, när det fanns så gott om plats fick jag till svar;

"Du får väl lära dig att stå mitt i rutan!!!"

VAAAA!!!!!

Jag stod precis där jag skulle......då öppnar karln sin dörr....PANG, i min bil!!!

IDIOT!!! sa jag visst då....och lite annat.....

Jag såg RÖTT!

Han var såå otrevlig, en riktigt vidrig "GUBBE".

En sån' där som minsann ALDRIG gjort något fel i hela sitt liv, ni vet!


"Du lär få höra från mig, jag har fotat din bil, OCH spelat in allt du sagt!"

HA!!

Ett noll mig.....hoppas bara inte att det är massor av fula märken......



Har ni varit med om att bli så arga, att ni mår riktigt dåligt?

Det gjorde jag efter det här.


Det var därför jag satte mig och gick igenom dagens bilder när jag kom hem.

Det är ALLTID så kul, och man glömmer allt det där andra.


Som den här!

Det kallar jag lycka det.

Som jag längtat efter att få se dom igen.

Ett par satt där utanför köksfönstret....så otroligt vackra dom är.


Fru Domherre!


Herr Domherre!



Tack för att ni kom.

Jag hoppas ni kommer igen, och tar med er flera vänner.

Lovar att vara redo med kameran, hehe!



Mera bildlek!


 

  

Snart är det sommar igen....eller?   



Med det här önskar jag Er ALLA ett Gott slut och ett Gott Nytt År 2015.

2015.....tar väl ett tag att lära sig skriva det.....



Kram

Susanne

 
 
Sofia

Sofia

31 december 2014 09:00

Men vilka puckon det finns! Anmäl så kanske han lär sig...

http://www.echosierra.se

 
Anette

Anette

31 december 2014 09:15

Hahaha förlåt men kunde inte låta bli 😬. Visst är det märkligt att om man ställer bilen för sig själv så nog f*n ska mågon ändå ställa sig sidan om en. Hände oss i Ystad igår 😳. Måste också sätta mig o rensa lite bilder. Har på en extern hårddisk o snacka inte om hur många dubbletter där finns 😊. Gott nytt år 🎉🎉

http://www.afdragon.se

 
Eva H

Eva H

31 december 2014 10:35

Känner igen den där "argkänslan"..... Jag kan känna hur jag blir alldeles vit och "iskall" :D
Anmäl! Dum har man all rätt att vara, men inte ha så lite omtanke/hänsyn till sina medmänniskor!

Älskar ju dina hundar, det vet du, men idag fastnar jag allra mest för de underbara bilderna på domherrarna! Fantastiska, både fåglar o foton.
Här tänker jag nöja mig med att gå igenom inlägg från året o kanske få ihop en "krönika".....

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ingen bild

Siv

31 december 2014 16:41

Ja, precis som på badstranden! Om man ligger lite avsides på en klippa, så nog sjutton kommer det någon och lägger sig strax intill! Rekordet var på Vinga, då en hel familj kom och lade sig, så deras och våra filtar gick omlott! Det var visserligen ingen stor klippa, men det fanns gott om plats att lägga sig några meter bort... Så fina sötisar! GOTT NYTT ÅR!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards