quilaoronja

Direktlänk till inlägg 5 januari 2015

Smart...man får ju inte va' dum!

Av Susanne - 5 januari 2015 21:45


             Väntar på Milton o Meya (med mamma o pappa), för i dag skulle det åkas skridskor!                      

"Nu så, nu kommer dom visst!"


Joorå, Mille, han är riktigt duktig på att åka,

trots att han inte tränat så värst mycket.

Och framförallt, han tycker det är kul!!



Meya, njaa, hon var inte så pigg på att prova alls först...

"Men mormor, vi kan väl gå en sväng med hundarna, du och jag va?"



Så klart vi kunde det.....

Stora fält, med plats för "spring-i-benen-hundar"



"Jag hämtar bollen!!"



Och så var det då Ronjas tur att hämta boll......

Så här blev hon stående!

Hon råkade höra sin älskade husses röst, långt där borta på skridskobanan.


"Va? Jag vet att jag hörde honom....helt säker!"



Kom nu Ronja.....

"Ok, jag kommer....se upp!!"



En endaste bild på en Ronja som tittar in i kameran!

I övrigt var det bara husse hon spanade efter.....



Som sagt.....Hm.....RONJA! Titta hit!



"Ok, kan vi fortsätta leka nu, kanske?"

"Nu har du ju fotat massor!"



Så helt plötsligt ändrade sig Meya och kände, att skridskor, det skulle  hon nog åka i alla fall.

   Vi vände tillbaka till bilen, installerade hundarna, och så åkte skridskorna på.


"Titta, vad jag är duktig va?"

"Ser du mormor?! Du fotar väl, va?"


Jag tycker morfar är rätt duktig, på att hålla Meya helt upprätt!

Skridskor är ju "plätt-lätt", bara man har lite stöd!



Efter en lyckad åkning, såg det ut så här.....

Mycket enklare att göra änglar på isen, tyckte Meya.

  



Och jag lovar, till slut blev flickorna återförenade med husse......TUR!



Otroligt, vi klarade pälsarna från illaluktande sörja även i dag!

"Gilla"


Kram

Susanne

 
 
Susanne P

Susanne P

6 januari 2015 19:59

Ja men HUR ska man kunna koncentrera sig när husse finns där borta någonstans, på hal is?! ;) ;)

Skönt med en "skitfri" promenad! Inte så himla roligt att duscha dem efter varje tur...
Duktiga skridskoåkare. <3

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards