quilaoronja

Direktlänk till inlägg 13 januari 2015

Luras du?

Av Susanne - 13 januari 2015 22:45


                  "VA?"              

"Sa du SIMMA?"



"Du luras väl inte nu, Matte?"

"För bada/simma är ju det bästa vi vet"



Så klart jag inte luras!!!

Så himla bra att vi hade simtid i dag, nu när det är rena rama isgatan ute.

Jag tänker inte bara på mig själv heller, utan även på hundarna,

som lätt skulle kunne "vricka" till sig i halkan.



Här slår man verkligen många flugor i en smäll!

Det är skojigt!

Det är skönt!

Det är bra motion!

Det är något vi alla gillar!



Effektiv simtid för Ronja, (utan trams) 20 minuter,

+ lite lek i vattnet   



Ronja skulle mer än gärna fortsätta "hänga i vattnet" en stund till, men nu.....




...nu var det Skorpans tur.

Hon har inte simmat alls mycket efter sin operation, bara i sjöar förstås,

men det är ju en helt annan sak.





I dag var hon redo, för hon drog iväg i full fart, (som vanligt) vilket hon inte får....

Här tar vi det lugnt, ingen stress inte.

Hennes effektiva simtid blev kanske tio minuter, då menar jag tio minuter i ett sträck,

som hon bara simmar hela tiden.

Tror hon blev lite trött på slutet, vilket inte händer ofta....eller, det händer väl aldrig.



Schamponering blev det också, nu när vi ändå var igång och var blöta.



Som vanligt stod det några människor och tittade när vi simmade,

vilket är väldigt spännande, tycker Ronja.

Hahaha, Ronja kanske tycker det är som att se på apor i bur.

Hon tittar ut, dom tittar in, vem tittar på vem här egentligen?



Filmade en hel del simning i dag, men det får bli en annan dags "mission"

Nu måste jag förbereda morgondagen.....dra ut en karta, göra mackor,

bäst att ta med extrakläder också.....


En bra dag! ....och en bra dag för mig, det är när hundarna mår bra,

och att dom har fått det dom behöver av omsorg.....och jag gör det mer än gärna, 

för ingen kan få mig att må så bra som dom.

    


Kram

Susanne

 
 
Anna

Anna

14 januari 2015 17:36

Vad skoj ! Vad kostar det att komma iväg och simma med hundarna ?

http://annaslantligaliv.blogg.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

14 januari 2015 19:16

Hej Anna!
Jaa, det är så kul, och ger så mycket på många sätt.
Kostnaden.....om man köper ett kort som jag gjort, så kostar det 100:-/gång och hund.
/Susanne

http://quialoronja.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

14 januari 2015 23:21

Kanon med simträning när det är hala dagar ute. Ja hoppas Vinja blir så bra snart så hon också får börja simma igen.

Kram

http://www.schafertjejerna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards